Column | Het is weer zo’n dag

Vandaag was zo’n dag die ik het liefst meteen vergeet. Speciaal voor jullie herleef ik ‘m nog één laatste keer. Een goed verhaal is namelijk nog altijd beter (en leuker) dan wegkwijnen in een hoekje.

 08.13. Het begon al goed toen ik vanochtend wakker werd, omdat ik schrok van m’n droom en van de schrik zo hard op mijn tong beet dat ik een bijzondere kreet uitsprak en meteen rechtop in bed zat. Waarom is het hier zo warm? En waarom heb ik zo’n dorst? Dat laatste had waarschijnlijk te maken met het aantal glazen wijn dat ik de avond van te voren had genuttigd. En net op het moment dat ik me bedacht dat ik best nog even kon slapen, herinnerde ik me dat ik de verwarming nooit had uitgedraaid en de ramen potdicht zaten. Zuurstof? Wat is dat?

Toen ik eenmaal goed en wel uit bed was, de ramen open had gezet en de verwarming op nul had gezet, hoorde ik mijn maag voor het eerst die dag rommelen. Afbakbroodjes! Ik heb nog afbakbroodjes! Een gezonde levensstijl? Ach, waarom zou ik mezelf voor de gek houden. Hup, de oven in die handel.

10.32. Hinkend met één sok al aan en de ander nog in mijn handen, hupte ik door de kamer. Ik kom te laat, ik kom te laat. En daar ging ik. Languit lag ik in de kamer. Klaar om mijn ogen uit mijn gezicht te janken en zo moe dat ik het liefst mijn bed weer in kroop. Nee. Doorgaan. Niet opgeven. Dus dat deed ik. Ik ging door en pakte mijn tas die terwijl ik ‘m oppakte plots uit elkaar viel (geen grap!). Tot zover vandaag.

12.01. Teruggekomen van mijn afspraak wist ik dat het tijd was om nu echt aan de slag te gaan. Gewerkt moest er worden. En hard ook. Ik klapte mijn laptop open en las voor de 5239502e keer door wat ik ook alweer in moest leveren in deze fase van het afstuderen. Goh, dat was toch best veel werk. Moest dat echt nu gebeuren? Nee, natuurlijk niet. Na zo’n ochtend verdiende ik wel een aflevering Gossip Girl. Of twee, of drie.

Enkele uren later zat ik nog steeds naar mijn scherm te staren en ik voelde dat met elke seconde het beetje motivatie dat ik nog had begon af te nemen. Toen mijn vriend belde en me vertelde dat NS zo’n beetje het hele treinverkeer plat had gelegd en hij dus niet meer van Groningen naar Leiden zou komen, was dat voor mij  de druppel. Net op tijd bedacht ik me gelukkig dat ik nu weer de hele avond vrij had en dus alle tijd had om nog eens flink Gossip Girl te kijken. En dat is uiteraard wat ik deed.

18.41. Een paar uur en heel wat ontwikkelingen verder (ik had het inmiddels voor elkaar gekregen een pagina tekst vol te schrijven en ik zat aan tafel met één van mijn liefste vriendinnetjes) besloot ik te gaan zwemmen. Heb je tijd over? Heb je je verstand verloren. Nee en ja. Ik geef toe, de keuze sporten of studeren is best lastig, maar vandaag koos ik toch liever het zwembad boven mijn hoekje in de bank waar ik me met de minuut slechter voelde.

Hoewel ik totaal geen zin had om mezelf in een bikini te hijsen, stond ik een uur later toch in het zwembad. Binnenkomen bleek een hele opgave. Mijn pinpas werd namelijk geweigerd en dat zorgde ervoor dat we minstens vijftien minuten kostbare tijd kwijtraakten. Eenmaal aangekomen in het pashokje brak mijn bikinibandje. Zwemmen in bikini tussen al die sportieve mensen is één ding, maar zwemmen in een bikini die afzakt is wat anders. Ik weet niet precies wat me over de streep trok, maar drie kwartier zwemmen later kan ik deze dag eindelijk een beetje achter me laten. Wat er nu precies zo erg was, weet ik zelf niet eens meer. Ik weet alleen dat ik graag wil dat ‘ie nu voorbij is.

One thought on “Column | Het is weer zo’n dag

  1. De dag is voorbij! (gelukkig hahah) Heel herkenbaar, maar gelukkig weet je dat er een einde komt. En zo zie je dat het altijd nog een positief iets kan worden door het leuk geschreven op de blog te gooien 😉

Geef een reactie

