iv-arjenlubach

Paula Leest: Arjen Lubach – IV

IV van Arjen Lubach stond al een tijdje op mijn e-reader, te wachten om gelezen te worden. Maar door heel veel andere boeken die ik las kwam het er telkens niet van. Tot afgelopen maand, toen las ik IV bijna in een keer uit.

Arjen Lubach ken je misschien van programma’s als De Wereld Draait Door of Zondag Met Lubach. Wat sommige mensen niet weten is dat hij ook boeken schrijft. IV is daar volgens mij de bekendste van. Na het lezen van de flaptekst was ik meteen enthousiast en besloot het e-book te nemen. Maar doordat ik andere boeken las in de tussentijd kwam het er maar niet van om IV te lezen. Tot afgelopen maand, toen las ik het bijna in een (!) keer uit.

Hier gaat het boek over 

“Een moord. Een staatsgeheim. Een ijzingwekkende achtervolging.

Wanneer Elsa op haar vakantieadres in Zuid-Frankrijk hoort dat haar vader is vermoord, neemt ze direct het eerste vliegtuig terug naar Nederland. Eenmaal in Amsterdam ontdekt ze dat haar vader, een emeritus hoogleraar, een groot staatsgeheim op het spoor was, waarvan het uitlekken onvoorstelbare gevolgen zou hebben.

Met de hulp van Maarten van Eck, de beroemde televisieprofessor, besluit Elsa door te gaan waar haar vader is gebleven. Wat hebben de geschriften van Cicero met het geheim te maken? En wie is toch de mysterieuze Vier? Terwijl ze op de hielen wordt gezeten door politie én moordenaars, volgt er een ijzingwekkende achtervolging van 24 uur, een rit die leidt van Amsterdam, via de Noord-Hollandse duinen, naar Zuid-Frankrijk.”

Wat ik er van vond
Dit boek kan ik iedereen aanraden, zelfs als je niet zo van de thrillers bent. Wat is dit een geweldig boek. Het is onwijs spannend en je blijft door lezen omdat er continu bizarre dingen gebeuren. Ik las het boek gedurende mijn treinreis van twee uur en heb zo ongeveer aan een stuk door gelezen. Zo goed is het dus, dat je door wilt blijven lezen. Ik zeg: ren nu naar de boekenwinkel of bestel het boek online, want dit boek is echt fantastisch.

Extra leuk trouwens: Arjen Lubach heeft het boek ook nog geschreven met een nieuw einde. Best bizar om opeens je einde te veranderen, want ik vond de originele heel goed. Dus daar ben ik ook wel benieuwd naar🙂

Tip: Arjen Lubach –  IV is nu te koop op bol.com voor 6,90!

Foto’s: bol.com, pixabay.com

Meer over boeken op Chapter2:
Anna Leest: Het Deense Meisje
Powervrouwen van Julia Pimsleur
Jenny Downham – Ontrafelen

One thought on “Paula Leest: Arjen Lubach – IV

Geef een reactie

