Bron: renskroes.com

Column | Met je glaasje klei

Jullie hebben het afgelopen week vast wel gehoord of gelezen, Rens Kroes opperde namelijk op Instagram om een glaasje klei te drinken. Klei en dat OPDRINKEN? Ja, echt waar. 

Rens Kroes en ik hebben eigenlijk heel weinig gemeen, behalve dan dat we allebei uit Friesland komen. Je zou denken dat mensen uit Friesland gewoon hartstikke nuchter zijn over eten. Brood met een plak kaas als ontbijt, niet te moeilijk doen. Trust me, dat is ook zo. Ik eet namelijk – heerlijk cliche – regelmatig een boterham met kaas ’s ochtends. Met mij doen vast heel veel andere mensen dat ook, of je nou uit Friesland komt of niet. Maar Rens, een van mijn mede-Friezen, doet het helemaal anders. Gooit er eerst een glas klei in en neemt dan haar superhealthy ontbijtje dat minimaal gojibessen en lijnzaad bevat. En waarschijnlijk ook nog chiazaad.

“Klei is iets waarmee je op de basisschool poppetjes maakte en er met een stokje in prikte om ogen te maken”

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen enorme hekel aan superfoods. Geef mij een ontbijtje met yoghurt gemixt met goijbessen en chiazaad, en je hoort mij niet klagen. Ontbijten met iets anders dan een boterham? Geen probleem. Het gaat me alleen om het glas klei before breakfast. Klei is iets waarmee je op de basisschool poppetjes maakte en er met een stokje in prikte om ogen te maken. Tenminste, daar denk ik aan bij klei. Sinds wanneer gaan we klei opeens drinken?

“Zegt ze nu dat we klei moeten drinken, is het volgende week opeens dat je ketchup met chiazaad op je gezicht moet smeren want daar wordt je huid heel glowy van”

Ik vind dat Rens iets te hard van stapel loopt. Zegt ze nu dat we klei moeten drinken, is het volgende week opeens dat je ketchup met chiazaad op je gezicht moet smeren ‘want daar wordt je huid heel glowy van.’ Bovendien schijnt die klei nog slecht voor je lichaam te zijn ook (maar daar kan ik nog een hele column aan wijden). Laat die klei lekker in de kleuterklas, zou ik zeggen. Geef mij maar een kopje thee bij het ontbijt.

5 thoughts on “Column | Met je glaasje klei

  1. ‘Men’
    Bedenkt heel wat om
    Zogenaamd
    Weer
    Trendy voor de dag te komen en als
    Je
    Een BN’er status hebt, is het meteen in en gast iedereen daarmee aan de slag. Maar wat je zegt. Ik heb het ook. Ik doe
    Vooral wat ik zelf wil, of het nou in is
    Of niet. Ik haat trends

  2. Helemaal mee eens eerlijk gezegd. Ik snap dat sommige mensen wel echt overgewicht hebben en af moeten vallen. Superfoods zijn echter niet de oplossing, een andere leefstijl/eetpatroon wel. Brood, pasta, rijst e.d. moeten er niet uit, je patroon wel. Vooral doen eens in de tijd als je het lekker vind, maar niet overboord gaan en al helemaal niet alleen maar dit gaan doen. Super post!🙂

Geef een reactie

