pexels-photo

Column | Girls definitely run the world

Vandaag wijd ik een kort paragraafje aan de voordelen van het bezitten van het vrouwelijke gen. Dikwijls vang ik in mijn omgeving geluiden op als ‘Echte bofkonten, die mannen. Ze hoeven hun beenhaar niet te scheren en plassen ongestoord rechtopstaand tegen ieder object.’ Om deze negatieve gedachtegoed op te krikken, geef ik er vandaag een minieme twist aan: waarom het fijn is om vrouw te zijn!

Laat me meteen met het heftigste van start gaan: dat welbekende bevallingstraject. ‘Bevallen valt heus wel mee!’ said no girl ever. Dames, alles draait om het moment na de uitputting wat wellicht bestempeld wordt als het mooiste van je hele leven. Achter die zware noemer van een kind op de wereld zetten, schuilt puur geluk. Niets unieker dan na al het zwoegwerk zo’n fragiel mensje vasthouden.

Daarnaast klinkt steevast een andere topper. Iets over het verspreiden van ‘feiten’ aan een razendsnel tempo. Roddelen? Nonsens. Die kostbare ontwikkeling van onze sociale vaardigheden dragen we juist met alle trots. Over fierheid gesproken: schep vandaag eens extra op over die stampvolle kledingkast waarover ieder vrouwelijk wezen beschikt. De garderobe van het zwakke geslacht draagt immers niet zulke diversiteit aan kleuren en modellen. Nooit eentonig, altijd smaakvol. En dan haal ik de wetenschappelijke cijfers er niet eens bij! Volgens onderzoek blijkt namelijk dat wij, the ladies, langer leven.

Om feminisme een plekje te geven op Chapter 2 of om deze internationale vrouwendag extra te omkaderen. Geen idee. Het enige wat ik met enige zekerheid kan zeggen, is dat ik niet echt klaag over mijn maandelijkse stroomculturen. Een bijkomend excuus om eens humeurig te wezen plus een dagje school te missen. En waag het niet om hierover te morren, gasten. Het is per slot van rekening de schuld van onze hormonen.

Geef een reactie

