red-woman-girl-brown

Mijn favoriete blogs op het gebied van vegan beauty

Zoals jullie misschien wel weten ben ik bezig met mijn afstudeerproductie. Vandaag deel ik wat meer informatie over mijn productie en vertel ik je waar ik mijn inspiratie vandaan haal.

Tegenwoordig zijn we constant bezig met bewust leven. Te veel suikers of E-nummers in producten? Dan eten we ze liever niet. Naar de ingrediëntenlijst van een lippenstift kijken de meeste vrouwen echter nooit. Daarom zoek ik uit hoe het nu echt zit met de totstandkoming van dit product.

spiritanimal

In deze productie zal niet alleen het proces van de lipstick maar ook het proces van mijn zoektocht naar de antwoorden centraal staan. Daarom heb ik een Facebookpagina aangemaakt die je kunt volgen als je op de hoogte wilt blijven van mijn zoektocht. Ook mijn andere social media kanalen zullen in het teken staan van lipstick.

Facebook: make up wake up | Twitter: @annahofstra | Instagram: @annahofstra_ | Snapchat: @xannasophieh

De afgelopen tijd ben ik steeds meer bezig met bewuste, duurzame en vegan beautyproducten. Hierdoor heb ik ook een hoop nieuwe blogs ontdekt en vandaag wil ik mijn 3 favorieten met je delen.

1. Naoki.nl

Naoki.nl is een beauty & lifestyle blog, met een focus op een eerlijker, diervriendelijker en duurzamer leven. Naast het blog onderdeel is Naoki ook een bron van informatie over dierproefvrije, vegan en natuurlijke cosmetica. Zo houdt eigenaresse Sophie al jaren een dierproefvrije cosmetica lijst bij. Niet alleen razend interessant, maar ook heel leerzaam dus!

Lush ❤️ Nieuwe Lush goodies voor de lente staan nu op Naoki!

A photo posted by Sophie (@thegreenbeauty) on

2. Ikbenirisniet.nl

Op ikbenirisniet.nl deelt Iris dagelijks artikelen over vegetarische voeding en dierproefvrije verzorging. Een erg fijne website met een groen tintje. Vol dieren & liefde. Iris schrijft haar blog met het idee dat alle kleine beetjes helpen. Hier ben ik het helemaal mee eens. We kunnen niet zomaar de wereld veranderen, maar wel bijdragen aan een groenere en bewustere samenleving.

 

3. De Groene Meisjes

Het blog ‘De Groene Meisjes’ wordt gevormd door twee jonge, enthousiaste meisjes – Jamie (24) en Merel (28) – die geloven dat een groener leven vooral leuk moet zijn. Hun doel? Zoveel mogelijk groene inspiratie met hun lezers delen. Net als ik nemen zij de lezer mee in hun eigen zoektocht naar een bewuster en groener leven!

Weet jij waar je make-upproducten vandaan komen?

4 thoughts on “Mijn favoriete blogs op het gebied van vegan beauty

  1. Pingback: Paula’s Diary #20 | Nieuwe huisgenoten & afstudeerproject – CHAPTER 2

  2. Pingback: Het verschil tussen dierproefvrije, vegetarische en veganistische cosmetica – CHAPTER 2

Geef een reactie

