21 | Deel 5 (laatste deel!)

Met een voorliefde voor schrijven en verhalen vertellen, kunnen wij niet anders dan zo nu en dan toegeven aan fictie. We verslinden heel wat boeken, maar verliezen ons soms ook in onze eigen verzonnen verhalen. Vandaag delen we met jullie: deel 5 van de verhalenreeks 21, geschreven door Anna. 

Patiënt: Sophie Ross.
Operatie: In Behandeling.
Zicht: In Behandeling. Wit en Rood overontwikkeld.
Gehoor: Goed.
Geheugen: Matig.
Zender: Geplaatst. Zie scherm 4A in kamer 22.
Gedrag: Opstandig.

 Dan wordt mijn aandacht afgeleid door het logboek.

07.03: patiënt wordt wakker.
07.30: patiënt ziet zender.
07.32: kalmeringsmiddel wordt verspreid door de lucht rondom bed van patiënt.
07.45: behandelend arts is langs geweest. Patiënt maakt het goed.
08.00: patiënt probeert uit bed te komen.
08.15: patiënt ligt op de grond.
08.16: alarm gaat af.
08:17: patiënt ligt weer in bed. Kalmeringsmiddel is toegediend. Patiënt valt in slaap.
10:02: patiënt wordt wakker.
10:04: patiënt staat naast het bed.
10:31: patiënt neemt plaats in de vensterbank.

Terwijl ik het logboek lees zie ik onderaan de pagina letters verschijnen: 10:34: patiënt leest De Papieren. Ik deins terug en val bijna van de vensterbank. Gespannen kijk ik om me heen. Hangen er camera’s in de ruimte? Ik pak mijn arm vast en leg mijn duim op het rode lampje. Die zender moet uit. En snel ook. Er zal zo wel weer iemand binnenkomen.

Snel spring ik van de vensterbank af. Wankel als ik ben val ik languit op de grond. Nog met De Papieren in mijn hand krabbel ik overeind. Ik kom niet verder dan op mijn knieën en kruip dus maar richting het bed. Ik kijk naar de witte deur. Langzaam zie ik hem open gaan. Ik blijf door kruipen. Bijna ben ik bij het bed. De deur gaat steeds verder open, maar ik zie niemand staan. Dan valt mijn oog op de handtekening onderaan mijn doktersrapport. Er staat wat bij gekrabbeld.

Behandelend Arts: Adam Young.

‘Sophie?’ hoor ik naast me.
Ik kijk omhoog en zie de felblauwe ogen met de lange wimpers.
‘Adam?’
Mijn zicht verdwijnt en met een doffe klap raak ik de grond.

Dit was het laatste deel van ’21’. Wij zijn heel benieuwd wat jullie van deze serie vinden en of jullie vaker dit soort verhalen willen lezen. Laat het ons weten! 

One thought on “21 | Deel 5 (laatste deel!)

Geef een reactie

