symmetry-breakfast-food-photography-michael-zee-93__700

Dagelijks sporten niet gezond?

Kennis is macht. En daarom delen we vandaag 5 gezondheidsmythes. Wist je bijvoorbeeld dat sporten niet altijd gezond is en je zo nu en dan je yoghurtontbijt ook beter kunt laten staan? De volgende 5 dingen zijn niet zo gezond als je zou denken.

1. Groentechips

Je kent het wel. Van die zakken ‘gezonde’ chips, gemaakt van groenten. Helaas, deze chips is niks gezonder dan de normale zak aardappelchips. En volgens ons kun je dan dus net zo goed de lekkerste optie kopen, want het caloriegehalte is overal even hoog.

2. Balsamico

Vaak gebruikt in dressings en beroemd bij elke saladeliefhebber: balsamico-azijn. Vaak zit dit product helaas volgepropt met chemische ingrediënten. Let dus goed op wat je koopt en check even de ingrediëntenlijst. Probeer een zo’n natuurlijk mogelijke versie te kopen!

3. Yoghurt

Nee! Niet mijn favoriete ontbijt! Het gaat hier gelukkig niet om de yoghurt zelf maar om wat je er in stopt. Cruesli zit bijvoorbeeld vol suiker en calorieën en ook vruchtenyoghurt is een no-go. Kies voor een yoghurt met vers fruit en granen en laat de suikers even staan.

4. Je tanden vlak na het eten poetsen

Wanneer je direct na de maaltijd je tanden poetst, is dit erg slecht voor je tanden en het glazuur erop. Je kunt beter 30 tot 60 minuten wachten en je gebit even laten neutraliseren.

5. Elke dag sporten

Last, but not least: sporten. Is uiteraard gezond, toch is het niet goed om iedere dag te sporten. Je spieren hebben namelijk ook tijd nodig om te rusten. Laat dus het liefst steeds één dag rust tussen elke sportdag in zitten.

Foto: Symmetry Breakfast
Bron: PureWow

2 thoughts on “Dagelijks sporten niet gezond?

  1. Ben zelf erg tegen de hype over gezond doen en wat allemaal niet mag, het is zo een onzin. Zelf heb ik in mijn herstel destijds bijvoorbeeld veel ervaren over allerlei eten dat niks met je doet zoals brood en pasta – die onnodig als boosdoeners worden gezien. Goed artikel!🙂

  2. Leuk artikel! Ik sport alleen wel elke dag, maar pak elke dag een andere spiergroep, zodat de spieren die ik de dag ervoor heb getraind toch kunnen rusten. Zo is er niets ongezonds aan🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s