Column | Dit was V&D voor mij

Deze week kwam het nieuws naar buiten dat warenhuis V&D dan toch echt niet meer te redden was. Een goed moment om terug te blikken aan al die bezoekjes V&D in mijn 21-jarige bestaan. 

Het moet iedereen bekend voor komen: de schoolcampus van V&D. Een plek waar elke beginnend brugklasser weleens is geweest. Ik weet nog goed dat ik als aankomend brugpieper onzeker over de grootste V&D-afdeling ooit liep. Nooit eerder had ik het belang van een populaire schoolagenda ingezien. Misschien was dit ook wel het moment waarop ik voor het eerst voor een miljoen keuzes kwam te staan. Met welke agenda maakte ik de blits en welke kon ik maar beter laten liggen? Om het nog maar niet te hebben over kaftpapier en bijpassende schriftjes en pennen.

Halverwege het schooljaar kwam je er dan toch achter dat het niet ging om welke agenda je had, maar om hoeveel mensen er in geschreven hadden. En daarom ging dit bijzondere boek de hele klas door. ‘Hoi, we zitten nu bij wiskunde. Saaaaaaaajjjjj. xxxx ntb bff <3’.

Weet je nog?

Weet je nog: Sephora in V&D. Hemel op aarde. Altijd net iets te duur, want student, dus geen geld. Je snapt dat ik eeuwig spijt had dat ik er zo weinig gekocht had, toen het eenmaal verdween. Gelukkig heb ik dat goed ingehaald toen ik de enorme Sephora-winkels in Parijs tegen kwam.

De V&D bezocht ik eigenlijk altijd, maar ik kocht er nauwelijks wat. En toch bleef ik er komen en was een bezoekje aan het stadscentrum niet compleet zonder een rondje V&D. Herkenbaar? Samen met vriendinnen zochten we de gekste kleren uit, pasten we ze urenlang en maakten we polaroids in de foto-automaat die bedoeld was om snel en makkelijk een pasfoto te maken.

Het grootste gemis

Waar ik het vaakst kwam? Bij La Place. Ik heb er eindeloos het broodje roomkaas met bieslook gegeten en ook heel wat latte macchiato’s weg gedronken. En uiteraard kon je in het ruime restaurant uren bijkletsen met vriendinnen.

Wat is jullie beste herinnering aan V&D? Laat het achter in de comments.

2 thoughts on “Column | Dit was V&D voor mij

Geef een reactie

