704665

Paula Kijkt: De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld & Jan versus Geraldine

BNN is denk ik wel mijn favoriete omroep van Nederland. Ik kijk veel programma’s van ze, zoals 3 op Reis en Proefkonijnen. Momenteel kijk ik ook heel graag naar Jan versus Geraldine en De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld. In deze blogpost vertel ik je er meer over.

DE GEVAARLIJKSTE WEGEN VAN DE WERELD


Bron: http://www.gemistvoornmt.nl

In dit programma zitten twee bekende Nederlanders bij elkaar in de auto. Klinkt heel normaal, maar ze rijden wel over de gevaarlijkste wegen van de wereld. En dat is soms doodeng. Zo reden Arjan Ederveen en Lenette van Dongen (die je hierboven op de foto ziet) in Bolivia over ‘De Weg des Doods’. Denk je in: rijden op een berg waar het pad zo smal is dat je er amper met een auto langs kan, aan de ene kant een klif en ook nog tegenliggers. Oh ja, en om de zoveel meter een paar kruizen langs de route omdat er mensen in het ravijn zijn gevallen. Om bang van te worden.

Ondanks dat de wegen soms vreselijk eng zijn en je bijna niet durft te kijken (serieus, soms dacht ik: overleven ze dit wel?), is het programma heel tof. Het hangt wel een beetje van de BN’ers af qua leuke aflevering, maar tot nu toe vond ik het zeker niet slecht. Arjen en Lenette waren bijvoorbeeld geweldig. Ook Wibi Soerjadi en Bram Moszkowicz die in Vietnam over de meest enge wegen reden waren erg leuk om naar te kijken. De bijzondere gesprekken in de auto en de mooie beelden van het land waar ze doorheen rijden maakt het tot een programma dat fijn is om te kijken.

De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld – Elke zondag om 20:25 uur op NPO3

JAN VERSUS GERALDINE

Bron: http://www.npo.nl

Ik denk dat je me wel een beetje een Versus-fan kunt noemen. De Versus-programma’s van BNN kijk ik namelijk echt al jaren. Zo was ik compleet fan van Dennis versus Valerio en pikte ik daarna Dennis & Valerio versus De Rest ook nog even mee. En ook Ruben vs. Sophie vond ik geweldig. Je snapt het: Jan versus Geraldine wilde ik ook graag kijken. In dat programma gaan – zoals de naam al zegt – Jan Versteegh en Geraldine Kemper de strijd met elkaar aan in Zuid-Afrika.

Waarom je dit moet kijken? Omdat ze geweldige opdrachten doen en het strijden tegen elkaar gewoon super leuk is (#teamgeraldine hier!). In een van de eerste afleveringen deden ze bijvoorbeeld reallife monopoly in Zuid-Afrika. Fantastisch toch? Lekker spontaan programma, avontuurlijk en de strijd tussen Jan en Geraldine is heerlijk. Ik zeg kijken!

Jan versus Geraldine – Elke maandag om 20:30 uur op NPO3

3 thoughts on “Paula Kijkt: De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld & Jan versus Geraldine

  1. Gevaarlijkste wegen kan ik ook erg waarderen, daar zit namelijk humor in maar het is niet zo ‘simpel’ om maar zo te zeggen. Simplistische programma’s kan ik echt niet tegen haha (oeps) Heb tot nu toe alle afleveringen weten te volgen! Yes!😉

Geef een reactie

