beroepen

Deze beroepen lijken me stiekem ook heel leuk

Bij meerdere bloggers zag ik de afgelopen maanden artikelen voorbij komen over welke beroepen hen ook erg leuk leken. Van barista tot automonteur, iedereen heeft weer interesse in een ander beroep (bij Dina las ik zelfs dat ze begrafenisondernemer een mooi beroep vond). Dit zijn de beroepen die mij stiekem heel erg leuk lijken.

Op de middelbare school al werd ik zo’n beetje overspoeld met beroepen. In de beroepenkranten die we kregen stonden zoveel dingen dat mijn hoofd na een paar bladzijden al ging duizelen. Maar anders dan bij veel andere klasgenoten wist ik al wel wat ik wilde studeren, namelijk journalistiek. Schrijven voor een tijdschrift of presenteren op TV leek me toen geweldig (op dat laatste ben ik inmiddels een beetje teruggekomen, haha). Ondanks dat journaliste zijn me nog steeds geweldig lijkt, vind ik andere beroepen ook fantastisch. Dit zou ik ook wel willen zijn.

Bron: tumblr.com

Barista in mijn eigen koffiezaak

Koffie drinken vind ik heerlijk. Geef me een latte macchiato of een cappuccino met lekker veel (soja)melk en ik ben gelukkig. Als barista in een eigen koffiezaak zou ik me dan ook zeker op mijn gemak voelen. Alle soorten koffie als een pro kunnen zetten met precies genoeg melkschuim en een leuk vormpje van cacao bovenop? Yes please! Toefjes slagroom spuiten en caramel toevoegen om frappuccinos af te maken… ik zie het al helemaal voor me. Inclusief eigen koffiezaak met fantastisch interieur zoals mooie okergele loungestoelen, fijne werkplekken en overal cactussen – heerlijk hipster dit, vergeef me. En niet te vergeten: heel veel redvelvet cake, chocolade koekjes en nog meer (healthy) lekkere dingen.

Bron: ew.com

Docent Nederlands of maatschappijleer op een middelbare school

Vroeger schreef ik in elk mogelijk vriendenboekje op dat ik juf wilde worden. Op de basisschool wilde ik altijd juf zijn van de groep waar ik op dat moment zelf in zat. Zelfs op de middelbare school leek het me nog tof om ‘juf’ te worden, maar dan liever op de middelbare school. Aan het einde van de middelbare school wilde ik niets liever dan journalistiek studeren, het hele juf-worden was een beetje verwaterd. Maar stiekem lijkt het me nog steeds heel erg leuk. Misschien omdat ik er zo lang zeker was dat ik juf wilde worden, misschien omdat mijn oma vroeger kleuterjuf was of misschien omdat sommige docenten op de middelbare school me wel een beetje inspireerden. Of een combinatie van dat allemaal.

In ieder geval, docent dus. Het liefst zou ik op een middelbare school het vak Nederlands geven of maatschappijleer. Nederlands omdat ik altijd goed in taal ben geweest, jonge mensen de spellingsregels aanleren tot ze er gek van worden lijkt me daarom heerlijk. Op mijn opleiding journalistiek heb ik zoveel spellingslessen en andere taalbeheersingslessen gekregen dat ik er zelf bijna gek van werd, maar ik vind de Nederlandse taal nog steeds heel interessant (net als Nederlandse cultuur en ga zo maar door). En maatschappijleer? Dat is een soort van journalistiek geven in combinatie met criminologie, politiek en sociologie op de middelbare school. Dat vind ik oprecht allemaal zo leuk en interessant. Lesgeven zou ik dus ook wel willen doen. Wie weet doe ik het zelfs nog in de toekomst.

Bron: wordsleftunspoken.com

Fulltime blogger

Bloggen is iets wat ik met heel veel plezier doe, nog steeds. Zeker als het druk is met school zie ik bloggen als een van de fijnste hobby’s die ik heb. Op Chapter 2 kan ik namelijk over alles schrijven wat ik zelf leuk vind, volledig anders dan een schoolopdracht. Fulltime bloggen lijkt me daarom fantastisch. Ik zie ook meteen de nadelen – weinig zekerheid qua geld, altijd artikelen online moeten hebben en nooit echt vakantie hebben – en toch lijkt het me nog steeds heel erg tof. Als ik ooit fulltime kan bloggen dan pak ik die kans zeker.

Bron: drinkingandmovies.tumblr.com

Hoofdredactrice

Qua journalistieke baan is hoofdredactrice zijn eigenlijk wel het ultieme doel. Tenminste, het lijkt mij geweldig. Zeker een compleet eigen tijdschrift opzetten of een eigen online platform hebben met de beste artikelen ooit. In mijn dromen ben ik dan een beetje Miranda (Meryl Streep) uit The Devil Wears Prada maar dan natuurlijk duizend keer aardiger. Ik weet eigenlijk niet of deze baan echt bij me past, want mensen aansturen kan ik wel, alleen echt leidinggeven en dingen bepalen? Dat lijkt me ook wel moeilijk. Maar hey, anders ben ik alleen hoofdredactrice in mijn dromen. Ook prima.

Bron: booksweheart.tumblr.com

Schrijfster 

Alleen schrijven in vriendenboekjes dat ik juf wilde worden deed ik vroeger niet. Ik schreef ook verhalen. Meestal maakte ik zelfs kleine boekjes van papier, met eigen getekende cover, tekeningen en al. Ik herinner me nog een verhaal dat ik schreef, over een meisje die haar hond kwijt raakte en hem toen ging zoeken. Waanzinnig avontuurlijk allemaal, haha. Maar echt schrijfster worden lijkt me nog steeds bijzonder. Geld verdienen met verhalen schrijven, ik bedoel maar. Dat zou ik wel willen.

Welke beroepen lijken jou leuk?

8 thoughts on “Deze beroepen lijken me stiekem ook heel leuk

  1. Full time blogger is echt een droomjob vind ik🙂 maar inderdaad zo nooit echt eens vakantie hebben is niet leuk, en ik denk dat het ook echt heel moeilijk moet zijn om elke dag weer met nieuwe artikels te komen🙂

  2. fulltime blogger of schrijfster zou ik enorm gaaf vinden. Les geven is echter echt niet mijn ding en werken in een zaak zou ik niet snel fulltime doen, ook al is het mijn eigen. Doe mij maar advocaat hihi😉 – tenzij ik tóch fulltime bloggers kan worden, dan dat haha!

Geef een reactie

