Dit is wat ik vond van de #brushletterpracticechallenge

Al meer dan een maand geleden begon ik met de brushletterpracticechallenge (lekker lang woord he?). In dit artikel vertel ik wat deze challenge precies is en of ik iemand anders zou aanraden om het ook te doen. Kijk mee.

Brushletter.. eh, wat?

De brushletterpracticechallenge is bedacht voor Olivia van de Random Olive Webshop. Zij kan letters op zo’n mooie manier schrijven met aquarelverf dat je er spontaan jaloers op wordt. Om haar Instagramvolgers te inspireren zet ze elke maand een challenge op. Ze koppelt elke dag aan een bepaald woord, en dat woord ga je die dag dan zo mooi mogelijk opschrijven met een stift/aquarelverf of iets anders waarmee je kan tekenen/verven. Januari stond in het teken van positieve en motiverende woorden om 2016 goed mee te beginnen en februari staat momenteel in het teken van bloemennamen.

Tips & Trics

Besloten om eens wat meer creatief te zijn en gewoon mee te doen? Tof. Ik heb een paar tips voor je. Ten eerste is het handig om Olivia te volgen op Instagram. Zij plaatst elke dag een foto en een filmpje van het woord van de dag. Heel handig, want zo zie je op wat voor manier zij de letters maakt en kun je dat een beetje nadoen. Zeker handig in het begin. Daarnaast kun je nog op haar webshop kijken voor handige oefenvellen, hierin staat het woord al voorgedrukt en kun je dat als het ware overtrekken.

Tip: Aquarelverf is moeilijk om mee te beginnen. Ik deed dat de eerste drie dagen maar ging toen over op stiften van de Action. Stuk steviger en fijner om mee te werken.

Eerder geschreven over de challenge: Challenge Update

brushletters-all

Al mijn woorden van 1 januari t/m 31 januari!

Hoe ik de challenge vond
Jullie zijn natuurlijk vooral benieuwd naar hoe ik het vond om de hele maand januari mee te doen aan deze challenge. Nou, ik vond het best wel leuk, kan ik je vertellen. In het begin vond ik het lastig met letters maken. Normaal schrijf ik gewoon met pen en papier, en schrijf ik gewoon in mijn eigen handschrift zonder er verder over na te denken. Dat was nu wel anders. Woorden moesten echt mooi worden opgeschreven en ik dacht daarom ook na over iedere letter. Dat was grappig. Opeens zie je letters meer als een soort vorm die je moet tekenen. Anders dan normaal.

Het meedoen alleen is al leuk, ondanks dat je ook wel vooruitgang bij je zelf wilt zien aan het einde van de maand.

Ik vond de challenge ook tof omdat je uit je comfortzone stapt en opeens iets creatiefs gaat doen. Het meedoen alleen is al leuk, ondanks dat je ook wel vooruitgang bij je zelf wilt zien aan het einde van de maand.

Toch iets minder
Creatief zijn, uit je comfortzone stappen.. allemaal leuk. Tijdens de challenge liep ik alleen ook wel tegen een paar dingen aan. Na tien of vijftien dagen was ik er namelijk al een beetje klaar mee. Leuk, die woorden, maar elke dag een momentje maken om het op te schrijven bleek moeilijker dan gedacht. Soms schreef ik dus ook drie woorden op in mijn schetsboek om er maar even klaar mee te zijn. En elke dag een foto van mijn woord delen op Instagram? Ook een beetje teveel van het goede.

Maar ik gaf niet op!
Al met al ben ik wel blij dat ik heb meegedaan. Ik heb doorgezet en de maand volledig afgemaakt (ik ben geen opgever zoals je merkt). Ik kijk wel met een positieve blik terug op de challenge. Het was iets anders wat ik normaal zou doen en het was grappig om elke dag zoveel aandacht te besteden aan een woord. Dus mijn advies: meedoen als je eens iets compleet anders wilt doen of simpelweg eens wat creatiever bezig wilt zijn. Anders is deze challenge niet voor jou weggelegd. Oh ja, en je moet wel een beetje een doorzetter zijn… 😉

One thought on “Dit is wat ik vond van de #brushletterpracticechallenge

Geef een reactie

