paulaleestfangirl

Paula Leest: Fangirl van Rainbow Rowell

Volgens mij kan ik wel zeggen dat Rainbow Rowell een beetje de nieuwe John Green aan het worden is. De boeken van haar lijken namelijk enorm op die van Green en zijn ook mateloos populair. Maar, zijn ze het lezen waard of kun je ze beter laten liggen? Ik las Fangirl van Rainbow Rowell en dit is wat ik er van vond.

paulaleestfangirl

Hier gaat Fangirl over
“Cath is fan van Simon Snow (een soort Harry Potter red.) , maar zo zijn er wel meer. Het enige verschil is dat een Simon Snow-fan zijn voor Cath net zo veel betekent als kunnen ademen voor de rest van de mensheid. Al Cath niet over Simon Snow leest, in boeken waarin hij de hoofdpersoon is of op forums, dan schrijft ze fanfictie of verkleedt ze zich als een van de personages uit de films. Tot nu toe was haar tweelingzus Wren net zo gek op Simon Snow, maar nu ze gaan studeren is het fangirlen er voor Wren wel een beetje af. Cath zal nu dus alleen door haar veelal fictieve leven moeten gaan. Maar is ze daar wel klaar voor? Haar nieuwe kamergenoot Reagan is in ieder geval vastbesloten om Cath een handje te helpen. Samen trekken ze ten strijde tegen veeleisende docenten, manische ouders en sluimerende verliefdheden en komt Cath erachter dat nerd zijn eigenlijk wel heel cool is.” – bol.com

Herkenbaar en leuk
Als je zelf heel erg fan bent van iets of iemand, dan kun je je zeker een beetje herkennen in het verhaal van Cath. Ik kon haar in ieder geval best begrijpen in sommige stukken. Ook vind ik Cath als hoofdpersoon gewoon heel erg leuk. Ze is vrij onzeker over zichzelf, schrijft fanfiction maar doet ondertussen wel precies de goede dingen. Zo is ze er altijd voor haar tweelingzus Wren als dat nodig is. Dat vind ik lief en leuk aan de hoofdpersoon.

Wel een beetje jong
Ondanks dat het verhaal over Cath leuk is, zeker omdat het afgewisseld wordt net stukjes fanfiction en Simon Snow-verhalen, vond ik het boek wel heel erg young adult. Ik lees graag allerlei soorten boeken, ook young adult, maar ik vond dit boek toch iets té jong. Het is meer een boek die je leest als je een jaar of 15/16/17 bent. Helemaal niet erg, maar als je ouder bent dan 20 zal het verhaal je toch iets minder aanspreken.

Wil je het boek ook lezen? Je kunt Fangirl van Rainbow Rowell hier bestellen via bol.com

Meer lezen over boeken?
Paula Leest: De Cirkel van Dave Eggers
Anna Leest: Lieveling van Kim van Kooten
4 boeken van powervrouwen

One thought on “Paula Leest: Fangirl van Rainbow Rowell

  1. Pingback: Anna leest: Ontrafelen van Jenny Downham *** | Chapter 2

Geef een reactie

