how-to-get-away-with-murder

Anna Kijkt: How To Get Away With Murder ***

In de categorie ‘nieuwe serie ontdekt en binnen drie dagen uitgekeken’: How To Get Away With Murder. Benieuwd naar de serie en wil je weten of ‘ie het kijken waard is? Lees dan snel verder.

how-to-get-away-with-murder

How To Get Away With Murder (HTAWM) doet denken aan Suits met een vleugje ‘whodunnit’. Een perfecte mix van gerechtsdrama en crime. Ik ben fan, maar dat kan haast niet anders wanneer je een seizoen binnen een paar dagen uit kijkt. Deze serie is dan ook erg goed in het prikkelen van je nieuwsgierigheid. Je moet en zal verder kijken, want wát is er gebeurd?!

Deze serie gaat over advocaat en docent Rechten Annalise Keating die samen met vijf studenten werkt aan verschillende zaken. Al snel blijkt dat de hoofdrolspelers niet alleen zaken oplossen én winnen, maar dat ze zelf ook verwikkeld raken in een lastige moordzaak. Met acteurs als Viola Davis, Matt ‘Officer Bennett’ McGorry en Alfred Enoch (Harry Potter) ben je met deze serie in ieder geval verzekerd van uitmuntend acteerwerk.

how-to-get-away-with-murder-1-main

Het eerste deel van de serie bestaat vooral uit veel flash forwards van ‘hetgeen dat gebeurd is’. Het heden speelt zich drie maanden daarvoor af, ook wel het begin van het semester en het moment dat de studenten elkaar en hun docent leren kennen.

Naarmate de serie vordert en we steeds dichterbij bij de flash forwards komen, blijkt dat er veel meer aan de hand is dan je als kijker aan het begin van de serie verwacht had. Wat ik daarnaast erg waardeer is dat elk personage zijn eigen, complexe verhaallijn blijft houden. Er worden in deze serie namelijk heel wat pittige onderwerpen behandeld. Denk aan: mishandeling, verkrachting, uit de kast komen etc.

Persoonlijk vind ik HTGAWM een heerlijke serie voor de regenachtige winterdagen. Dit is nu typisch zo’n serie die je in één keer uit kijkt. Momenteel ben ik net klaar met seizoen 1 – dat eindigde met een major cliffhanger. Snel verder met seizoen 2, zeg ik. Kennen jullie deze serie al?

Seizoen 1 van HTGAWM staat nu op Netflix. 

 

3 thoughts on “Anna Kijkt: How To Get Away With Murder ***

  1. Zie het veel voorbij komen, ben er nog niet aan begonnen maar ik volg al een miljoen series dus genoeg tijd later voor mij om dit te binge-kijken indien het me bevalt! Haha😉 Het idee spreekt me wel erg aan aangezien ik rechten studeer. Wie weet!😉

Geef een reactie

