5x variatie op havermoutpap

Tegenwoordig ontbijten veel mensen met havermoutpap in plaats van met brood. Havermout is gezond én een goede vervanger van de boterham. Ook ik ben begonnen aan de rage… Echter, ik vond havermoutpap snel saai worden. Het werd een beetje eentonig en daarom ging ik op zoek naar 5 variaties: voor elke werkdag een ander recept. Let’s go!

Variatietip #1
Zelf ben ik gek op het toevoegen van fruit. Bij Albert Heijn kun je een ‘doosje bevroren fruit’ kopen. Denk aan een doosje blauwe blessen of een doosje aardbeien. Ontdooi het fruit op tijd en garneer je havermout ermee.

Variatietip #2
Zelf houd ik niet zo van banaan, maar ik denk dat veel lezers deze combinatie absoluut lekker gaan vinden. Bij deze variatie voeg je namelijk banaan, walnoten en een vleugje kaneel toe.

havermout pap

Variatietip #3
Dit receptje is iets tropischer. Lekker fris en zomers: met kokos en mango. Extra tip: maak havermoutpap ook eens met kokosmelk. Amandelmelk is ook een aanrader.

Variatietip #4
En wat dacht je van het toevoegen van een superfood? Gojibessen zijn superhealthy en ook nog eens een goede aanvulling op je anders zo saaie havermout-ontbijt.

Variatietip #5
Deze laatste tip wordt ook wel appeltaart-havermout genoemd. Je voegt hier namelijk appel, kaneel en rozijnen aan je ontbijt toe. Heerlijk voor de winter. 

Dit waren mijn variatietips, ik ga meteen zelf boodschappen doen. Hopelijk hebben jullie er ook wat aan gehad.

 

2 thoughts on “5x variatie op havermoutpap

  1. Geen fan van havermout of yoghurt oid in de morgen. Voornamelijk omdat het een fit-hype is geworden en iedereen allemaal met salades en e.d. bezig is. Wel leuke en lekkere variaties zeg! 🙂 5 en 1 hebben mijn voorkeur hihi

Geef een reactie

