Processed with VSCOcam with acg preset

Column | Why I can’t be beautyblogger

Wanneer ze haar ogen omlaag gooit en wimpers een subtiele schaduw op haar wang veroorzaken. Over het hele gezicht geen pukkeltje te zien, hoewel haar zomersproetjes hun intrede doen. Lippen teder roze en een highlighter met parelmoerige ondertoon. Alles lijkt perfect in harmonie. Alsof het haar geen enkele moeite kost. En dan heb je mij, uiterste concentratie om toch maar niet te knoeien met mascara.

Ik ben nooit het jaloerse type geweest. Eerder het meisje dat zelden de moed vond om uit de massa te treden en haar eigen dingetje te doen. Achteraf bekeken hartstikke jammer want ik durf ervoor te wedden dat ik zou ontpoppen tot een kei op het gebied van beauty. Stop met dromen, Laura! We weten heus wel dat je geen verschil bespeurt tussen dag- en nachtcrème…

Processed with VSCOcam with acg presetMijn enige redding in deze donkere dagen zijn mijn vriendinnen en beautybloggers. Even serieus, wat zou ik er in godsnaam van terecht brengen als ik hen niet raadplegen kon. Ik ervaar het internet als een soort bijbel waarin de do’s and don’ts van dit speciale wereldje staan. Als ze morgen aankondigen dat rijstcrackers het kratergebied op mijn voorhoofd tot bedaren brengen, zou ik los naar de supermarkt racen om de winkelrekken te plunderen.

Enkel al de struggle om twee wenkbrauwen exact hetzelfde uiterlijk te bezorgen, geeft me wreekaanvallen. Toen mijn oma onlangs bij een koffietje vertelde dat het in haar tijd een trend was om alle haartjes uit te trekken en een vorm naar keuze te tekenen, spuugde ik de zwarte vloeistof zowat terug in het kopje. Hoe fijn moet het zijn om elke dag precies de wenkbrauw te creëren die je zelf mooi vindt? Toen ik laatst besefte dat ik echt een ongelofelijke kluns lijk iedere ochtend met dat kwastje in m’n hand, dacht ik eens dieper na. Waarom wring ik mezelf telkens in bochten voor iets dat nauwelijks opvalt? Dat ik vroeger iedere kleurwedstrijd won, plaats ik op de achtergrond. Hoe komt het dat ik toen wel perfect binnen de lijntjes kleurde en nu als een malle knoei met het borsteltje?

Als je ooit een beautyblogger wil laten janken, hoef je vooral geen haatreacties te plaatsen. Bind hen op een stoel en laat ze vol argwaan kijken naar hoe ik foefel met make-up. Tot hier mijn klaaggezang. Ik geloof oprecht dat je kan stralen zonder al die crème op je snoet. Hoewel, zelf verberg ik het liefst mijn wallies achter een dikke laag foundation.

Over Laura
Laura (17) komt uit Mechelen en heeft een voorliefde voor alles wat te maken heeft met fotografie, landschappen, mode, kampvuren, edelstenen en reizen. Op haar blog Victoria Pour Toi – waar ze onder haar pseudoniem Victoria schrijft – komen al deze onderwerpen samen in een mooie verzameling artikelen. Voor CHAPTER 2 zal ze eens in de twee weken een artikel met ons delen.

One thought on “Column | Why I can’t be beautyblogger

Geef een reactie

