Bloggerboeken (2)

Boeken van bloggers: worth the hype? | Chapter2.nl

Bloggers die een boek hebben, ze zijn er steeds meer. Nadat Cynthia van Miss Lipgloss een boek schreef leek het wel alsof iedere blogger ook een boek ging schrijven. Hartstikke leuk natuurlijk, want een boek van je favoriete blogger hebben is tof. Maar, zijn de boeken wel echt zo leuk, zijn ze het waard om te kopen of kun je ze beter laten liggen?

Bloggerboeken (2)

Ik heb zelf drie boeken van bloggers. ‘Beauty’ van Cynthia (misslipgloss.nl), ‘On Top’ van Anna Nooshin (nsmbl.nl) en ‘Happy Life’ van Mascha (beautygloss.nl). Stuk voor stuk hele verschillende bloggers. Niet zo gek dus dat het ook hele verschillende boeken zijn. Tijd om te kijken wat voor boeken het zijn en of ze het waard zijn om te kopen.

Bloggerboeken (3)
Cynthia – Beauty

Cynthia was een van de eerste bloggers die een boek had. Haar boek ‘Beauty’ gaat over – zoals de titel al zegt – over beauty. Alle tips en tricks staan er in. Wat een goede basis is voor je huid, huidverzorgingstips en nog veel meer. Van mascara tot lipgloss, het staat er allemaal in – tot in de details. Naast beauty kun je Cynthia’s verhaal ook nog lezen. Dat staat voorin en daarin vertelt ze hoe ze is begonnen met bloggen. Het is heel kort, maar wel gewoon leuk om te lezen. Of het je geld waard is? Ik vind van wel. Het boek is een handige back-up als je even niet meer weet wat je moet qua huidverzorging of make-up. Dus als je op zoek bent naar een boek over beauty is dit wel een aanrader.

Bloggerboeken (4)
Anna Nooshin – On Top

Als er een boek gehyped is, dan is het deze wel. Ik kwam het in ieder geval overal tegen. Ondanks dat moet ik zeggen dat On Top echt een heel goed boek is. On Top gaat over Anna, over hoe ze is gekomen waar ze nu staat. Ik vind dit boek het best geschreven van allemaal. Het is heel beeldend geschreven en soms voelt het zelfs even alsof je zelf met Anna bent in New York (waar ze stage liep). Onwijs leuk en inspirerend dus. Perfect boek om mooi neer te leggen ook, nadat je ‘m hebt uitgelezen. Zeker je geld waard. Sidenote: de ondertitel is wel een beetje misleidend, het is namelijk niet echt een handboek voor online succes. Dat vind ik persoonlijk wel een beetje gek gekozen.

Bloggerboeken (5)
Mascha – Happy Life

De grootste beautyblogger van Nederland, Mascha. Ik denk dat iedereen haar wel kent. Ik had hoge verwachtingen van haar boek en wilde het maar al te graag hebben. Toch moet ik zeggen dat ik het erg vond tegenvallen. Ik had een goed geschreven boek gewacht met diepgang, maar dat was het niet. Heel jammer, want ik ben fan van Mascha en kijk ook dagelijks haar vlogs. Ik vond het boek vaak veel te oppervlakkig blijven. Ze vertelt veel minder persoonlijke dingen dan Anna Nooshin doet in haar boek. Die persoonlijke dingen die er ook voor zorgen dat het boek meer ‘Mascha’ wordt mis ik echt. Zo jammer, want het boek kan echt veel beter. Mascha’s leven en het begin van haar blog zijn juist zo interessant, het is alleen niet mooi opgeschreven. Dit boek kun je dus wat mij betreft laten liggen.

Bloggerboeken (1)

Welke bloggersboeken heb jij en wat vind je er van?

9 thoughts on “Boeken van bloggers: worth the hype? | Chapter2.nl

  1. Pingback: Mijn favoriete blogs | Chapter 2

  2. Pingback: Paula’s Verlanglijstje | Chapter 2

Geef een reactie

