italie-1

Een ode aan Italië

Vandaag in de gastblog van Myrthe: een ode aan… Italië. Wie houdt er nu niet van dit prachtige land. Lekker eten, mooie landschappen, kortom: dé perfecte vakantiebestemming.

Afgelopen jaar was ik met mijn gezin en met mijn vriend op vakantie in Italië. We zaten in een erg mooi gebied, waar het ook héérlijk weer was! We hebben de meest mooie plekken bezocht, waaronder Venetië. Wat hadden we genoten. Maar goed ook, want mijn vader was zijn baan kwijt. Voorlopig zouden we niet op vakantie naar Italië gaan…

italie-1

Dit jaar gaan mijn vriend en ik met z’n tweeën op vakantie. Aangezien we allebei nog op school zitten, geen vaste baan hebben én niet al te rijk zijn, moeten we helaas toch op zoek naar een locatie dichter in de buurt. Het plan was om richting Noord-Frankrijk of Zuid-België te gaan. Ook twee heel mooie landen met mooie omgevingen. Toch kriebelt het nu alweer om evengoed naar mijn favoriete landje te gaan.

Toen mijn vriend en ik dit hoorden, keken we elkaar gelijk weer aan: ITALIË!

Mijn vader was een tijdje werkloos, waardoor we eigenlijk dit jaar naar een camping wat dichterbij zouden gaan. Nu heeft mijn vader gelukkig al een lange tijd weer een baan, waardoor ze nu weer rondkijken naar een mooie vakantieplek in Italië. Toen mijn vriend en ik dit hoorden, keken we elkaar gelijk weer aan: ITALIË! We hadden het erover, dat als we goed zouden sparen, we misschien wel een camping in de buurt van mijn ouders konden zoeken. Niet te ver in Italië, maar al wel die heerlijke omgeving, cultuur en mensen Langzaam aan het puzzelen, komen we dan toch weer uit op mijn favoriete landje: Italië.  Waarom het mijn favoriete land is?

De mensen en de cultuur

In Italië zijn alle mensen gastvrij en vriendelijk. Iedereen helpt de ander, en gaat rustig zijn gang. Eigenlijk doen de Italianen alles wel rustig aan. Geen gehaast, maar gewoon genieten en zien wat de dag brengt. Misschien dat het wat te maken heeft met de hitte hoor, want goh wat kan het er warm zijn! Afgelopen jaren hebben we temperaturen van boven de 40 graden meegemaakt.

Het eten

Aan wat voor eten denk jij als je aan Italië denkt? Pizza, pasta, vers schepijs, anti pasti en meer komt er op in mijn hoofd. Naast dat het eten hier vaak heerlijk vers is, hebben de Italianen ook nog heerlijke vino!  Wie wordt daar nou niet blij van? Voorheen dronk ik alleen af en toe witte wijn, maar nu ben ik daar helemaal vanaf gestapt. Ik hou sinds deze wijn echt alleen maar van rosé! Deze heette trouwens Rosé Frizzanti van Tomasi: favoriet. Witte wijn hoef ik echt niet meer!

italie-2

Afgelopen jaar waren mijn vriend en ik in de vakantie precies anderhalf jaar samen. We besloten daarom heerlijk uit eten te gaan. Toevallig zat er een heel erg leuk en chique restaurantje onderaan de camping. Na even rondgekeken te hebben, besloten we om hier heen te gaan. Ik at echt de meest lekkere pizza Margherita die ik ooit heb gehad. Toen de rekening kwam dachten we dat het best duur zou zijn; we waren nog geen € 20,00 kwijt! Bizar toch?

Er zijn zoveel dingen uit Italië die mij aanspreken, dat ik waarschijnlijk nog wel wat dingen ben vergeten. Ik word gewoon vrolijk van het land! Herkennen jullie dat ook? Zijn jullie ook al aan het kijken waar jullie heen gaan op vakantie, of hebben jullie al geboekt? 

Over Myrthe
Myrthe (18) is één van onze gastbloggers. Myrthe zit momenteel in haar examenjaar. In haar vrije tijd schrijft ze voor haar blog Con L’amore over alles wat ze interessant vindt: eten, reizen & fotografie. Eén keer per week deelt ze een blog met ons.

Beeld: We Heart It

6 thoughts on “Een ode aan Italië

  1. Pingback: MC Diary #13: Tentamens, 18 jaar én een auto! - Con l'amore

Geef een reactie

