Lieve_Anna

Lieve Anna #15 | Afscheid nemen

Elke week schrijven we een brief aan elkaar. Deze week: een brief van Paula aan Anna over afscheid nemen.

Lieve_Anna

Lieve Anna,

Als je dit leest heb ik mijn allerlaatste stagedag. Het cliché is maar al te waar: de tijd is echt omgevlogen. September tot half januari is nog nooit zo snel gegaan in mijn leven. Vandaag neem ik afscheid van mijn stage. Al heb ik mijn echte afscheid al gehad, met taart en cadeautjes. Maar echt afscheid nemen doe ik vandaag pas. En dat is raar. De laatste keer mijn pasje scannen bij de draaideuren, de laatste pauze en de laatste nieuwsbrief.

Ik ben slecht in afscheid nemen. Op wat voor manier dan ook. Van de middelbare school bijvoorbeeld. Had ik best nog een jaartje willen blijven plakken, want het was zo’n fijne tijd. Met een tafel vol vrienden in de pauze, hilarische bijnamen voor docenten en de oldskool lessen informatica. Als ik eraan terug denk krijg ik altijd een lach op mijn gezicht. Het was fijn. Ik wilde de tijd stopzetten op dat moment, ergens in mijn vierde jaar van de havo. Maar dat kan natuurlijk niet. De tijd tikt door.

En nu ben ik hier. Middelbare school gehad, drie jaar HBO en een halfjaar stage. De tijd is voorbij gevlogen en ook hier zou ik de tijd stop willen zetten. De wijzers van de klok terug willen duwen. Maar dat kan niet. Ik moet afscheid nemen van deze leuke tijd.

Toch denk ik ook positief. Alle leuke tijden die ik heb meegemaakt. Alle leuke momenten op stage. Ik neem ze allemaal met me mee, ook als ik het gebouw vanmiddag uitloop. Dan denk ik daar later ook aan terug met een lach op mijn gezicht.

Op naar nog meer van zulke tijden!

Liefs,

Paula

4 thoughts on “Lieve Anna #15 | Afscheid nemen

  1. Pingback: Lieve Anna #16 | En toen gingen we afstuderen | Chapter 2

Geef een reactie

