januaryblues

Lieve Paula #13 | January blues

Lieve Paula, afgelopen week deelde je 10 tips tegen de winterdip. En die waren welkom… meer dan welkom. Januari is namelijk niet mijn meest favoriete maand. Op z’n zachtst gezegd.

januaryblues

Terwijl het noorden wordt geteisterd door ijzel en vrieskou, zitten wij ‘lekker in het westen’. Een rare situatie waarvan ik niet precies weet wat ik moet denken. De volledige kerstvakantie bracht ik in Assen & Groningen door en net nu ik weer hier in het westen zit, heeft iedereen ‘ijsvrij’. Gek dat er zo’n groot verschil zitten tussen het noorden en de rest van Nederland.

Anyhow, hoe warm of koud het ook is hier, die ‘january blues’ hakken er goed in. Ik vraag me af: waarom is januari toch zo’n saaie maand. Als je naar buiten kijkt, is het altijd grijs. ALTIJD. Als ik wakker word is het donker en nog voordat mijn werkdag is afgelopen is het wéér donker. En in het donker werk ik niet. Kunstlicht is niet voor mij weggelegd. Gezellig om wijntjes bij te drinken of lekker te dineren, maar werken? Nee, hoor. Ho maar. Niets voor mij.

Daglicht daarentegen is iets waar ik erg veel van houd. Zet mij maar de hele dag naast het raam. Daar werk ik het beste. Dat ene beetje vitamine D dat ik nog binnen kan krijgen, pak ik met beide handen aan. En terwijl ik dit schrijf denk ik: wat is dit voor klaagzang? Wie wil dit nu lezen? Het spijt me. Soms moet ik dit gewoon even kwijt, Paula. Terwijl iedereen keihard werkt en het nieuwe jaar aftrapt met goede voornemens, kwijn ik weg in mijn kleine winterdipje.

Lieve mensen, wees sterk. Laat de winter je gevoelens niet beïnvloeden. Nog maar 10 weken tot de lente. Dus. Hou je taai. En lees die tips nog een paar keer door. Het komt goed.

Beeld: WEHEARTIT.COM

One thought on “Lieve Paula #13 | January blues

  1. Pingback: Column | Kom maar op met die kleur! | Chapter 2

Geef een reactie

