2014-06-16 13.26.34

Anna goes healthy #1 | The Challenge

Om de sleur van het normale leven te doorbreken, besloten wij begin 2016 een nieuwe rubriek in het leven te roepen: The Challenge. Elke maand doen wij een andere challenge. Van elke dag een selfie maken tot gezonder leven. Hier komt het allemaal voorbij. Vandaag: Anna goes healthy #1. 

Zoals je in mijn column Clichématig afvallen al vertelde, is het de bedoeling dat ik de gehele maand januari let op mijn voeding. Back to basics! Vandaag geef ik jullie een update en deel ik mijn favoriete recepten om de week mee door te komen.

Elk begin is moeilijk en daarom besloot ik niet 1, maar 4 januari te beginnen. De opdracht? Vijf tot zes dagen per week gezond eten en één ‘cheat day’. Wat gezond in houdt? Bijvoorbeeld dat ik even stop met koolhydraten en suikers. Ik richt me daarom op zuivelontbijtjes, veel fruit en salades.

HollandseGroenten2

Ik vind het moeilijk om een update te geven, omdat ik natuurlijk nog maar net begonnen ben. Wel heb ik nu alweer heel wat nieuwe gezonde, recepten ontdekt. Heerlijk. Het verbaasde me ook hoe makkelijk ik weer in een gezond ritme kan zitten. Rustig aan ontbijten, lekker lunchen met salades en ’s avonds een goede maaltijd!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet alle koolhydraten laat staan. Zo nu en dan een boterham of wat rijst bij mij avondeten laat ik voorbij gaan. Ik probeer vooral te stoppen met snoepen en dat lukt tot nu toe heel goed.

Volg mijn journey to healthy and happiness op Instagram.

This salad is amaaaaaaze-ing 1. Beetroot 2. Apple 3. Avocado 4. Goat cheese #food #healthy #recipe

A photo posted by Anna Hofstra (@annahofstra_) on

9 thoughts on “Anna goes healthy #1 | The Challenge

  1. Goed bezig! Ik eet ook zo min mogelijk koolhydraten, het is makkelijk dat iedereen thuis dat doet, dan kom ik ook niet in de verleiding om wel pasta o.i.d. te eten! Ik zorg er altijd voor dat als ik van te voren weet dat ik koolhydraten ga eten, ik de andere 2 maaltijden koolhydraat vrij eet🙂 Succes ermee! Als je het eenmaal gewend bent, weet je niet anders.

Geef een reactie

