2015-12-30 12.31.16

Maak je eigen mini-huisje voor op je kamer | DIY Dinsdag #1

Je zag ze al heel veel in 2015 voorbijkomen, de decoratie huisjes. Maar ook huisvormige kaarsenhouders, beeldjes, bakvormpjes, fotolijsten en nog veel meer. Het was en is nog steeds een trend die in 2016 lekker mee gaat. In deze DIY maak ik daarom van een standaard huisje en een fotolijst mijn eigen creatie die precies past bij mijn kamer. Wil je weten hoe jij dat ook kunt doen? Lees dan snel verder.

2015-12-30 12.31.16

Wat heb je nodig?

  • Huisvormig fotolijstje (of gewoon een huisje)
  • Acrylverf
  • Kwasten
  • Verfroller
  • Washi-tape
  • Een leuke foto, quote of afbeelding (of iets wat je zelf hebt gemaakt, is nog leuker!)
  • Lijm
  • Schaar of stanleymes
  • Gekleurde papieren of papier met een leuk patroon erop
  •  Liniaal

Zelf vind ik het heel leuk om dingen op te leuken en zo te veranderen naar mijn eigen smaak. In deze DIY gebruik ik een huisje en een fotolijst in een van Blokker (€4,95).

Blogje

Hoe maak je het?

  1. Bedenk welke kleuren en materialen je wilt gebruiken. Stel jezelf deze vragen: Wat past het beste bij mijn kamer? Waar zet ik het neer? Wat voor sfeer wil ik neerzetten?
  2. Kijk welke materialen die je nog in huis hebt. Ik gebruik het Book for paper lovers (derde editie) van het tijdschrift Flow. Een super leuk en creatief boek met mega veel leuke plaatjes en papiertjes erin. Uit dit boek haalde ik een oker geel/oranje papier die ik goed vond passen bij mijn andere fotolijsten. Om die mooie kleur wat meer op te laten vallen dacht ik dat wit wel een goede kleur zou zijn voor aan de binnenrand, want dat zorgt voor een mooi contrast.


    DIY Tip: Als je iets moet verven, begin daar dan als eerste mee zodat het goed kan drogen.

  3. Ga aan de slag met verf. Ik koos voor wit en verfde daarmee de binnenranden van het huisje met een verfroller.
  4. Pak nu de gekleurde papieren erbij als je die wilt gebruiken. Snij ze goed bij. Zorg dat je niet teveel van het papier afknipt, anders past het niet goed in het huisje. Snij daarna het gat voor de foto uit het papier.
  5. Pak nu je gekozen foto/quote en doe het voorzichtig in het fotolijstje. Versier nog een beetje met washi-tape als je wilt.

Het leuke aan deze DIY is dat je helemaal zelf kan bepalen wat je er mee wilt doen. Ik laat jullie nu wel zien hoe ik het maakte, maar wil jij liever stof in plaats van papier gebruiken? Dan kun je dat natuurlijk ook doen.

Het resultaat 

Dag

2015-12-30 12.14.07

Nacht

2015-12-29 21.56.21

Laat in de reacties weten wat je van mijn eerste DIY-artikel vond! Tot de volgende DIY Dinsdag!

Gina

Over Gina
Gina (19) is het zusje van Chapter2’s Paula. Ze volgt een designopleiding en is altijd creatief bezig: van DIY’s maken tot haar kamer overhoop halen en voor de zoveelste keer herinrichten. De komende tijd laat Gina op Chapter 2 zien wat ze allemaal maakt. Zo kun je zelf ook wat inspiratie opdoen of iets namaken.

12 thoughts on “Maak je eigen mini-huisje voor op je kamer | DIY Dinsdag #1

  1. Pingback: Paula’s DIY inspiratie | DIY Dinsdag #4 | Chapter 2

  2. Pingback: Schattige papierhouders voor op je bureau | DIY Dinsdag #6 | Chapter 2

  3. Pingback: Maak je eigen paasmandje! | DIY Dinsdag #10 – CHAPTER 2

  4. Pingback: Zo maak je je eigen draadcactus – CHAPTER 2

Geef een reactie

