voornemens

Dit zijn onze goede voornemens voor 2016

Net als elk jaar staan we vandaag stil bij wat we bereikt hebben en denken we na over wat we nog willen doen. We hebben onze goede voornemens op een rijtje gezet en willen ze graag met jullie delen.

voornemens

Paula’s voornemens

Vaker creatief bezig zijn
Hoewel schrijven ook heel creatief is, vind ik het ook onwijs leuk om zelf dingen te maken. Denk aan tekenen, verven of simpelweg DIY’s maken. Omdat ik dat zó leuk vind en het veel te weinig doe, is mijn voornemen om in 2016 daar meer tijd voor te maken.🙂

Sidenote: óók meer taarten bakken hoort hierbij!

Chapter2.nl nóg toffer maken
Anna en ik zitten bomvol ideeën voor onze blog. Ik wil in 2016 Chapter2.nl nóg veel toffer maken. Met de plannen die we nu hebben ben ik al zo blij. Ik heb heel erg zin om te bloggen komend jaar met alle nieuwe rubrieken en ideeën die jullie snel gaan zien!

Vaker helemaal niks doen (vooral met mijn telefoon UIT)
Helemaal niks doen, eigenlijk ben ik daar al goed in. Ik kan makkelijk een dagje zonder telefoon, al pak ik ‘m er vaak wel bij om Youtubefilmpjes te kijken, en hoef nooit per se iets te doen op een dag. In 2016 wil ik volop genieten van de vrije tijd die ik heb nu ik nog op school zit én gewoon dagjes niks doen. Alleen een beetje tekenen, lezen, wandelen, mijn kamer herinrichten, dat soort dingen. En volgens De Correspondent is dat niks doen ook belachelijk goed voor je. De reden om dit voornemen over te nemen dus!😉

Vaker mijn nagels lakken
Goede combinatie met het voornemen om creatiever te zijn én helemaal niks te doen.

.. en natuurlijk:
Mijn uiterste best doen zodat ik in 2016 mijn HBO-diploma in ontvangst kan nemen (hoe onwerkelijk klinkt dit?!)

Anna’s voornemens

Meer freelancen

In 2016 hoop ik mijn werk als tekstschrijver/journalist/interviewer/etc. verder uit te breiden. Zo wil ik me gaan inschrijven bij de KvK en meer klussen aannemen. Spannend!

Afstuderen
Ook niet onbelangrijk: ik hoop dit jaar mijn HBO-diploma in ontvangst te mogen nemen. Bizar, spannend, maar ook heel erg gaaf!

Geld sparen + de wereld zien
Geld heb ik eigenlijk nooit en dat heeft één reden: zodra het binnen komt, geef ik het meteen uit. Ik wil vooral stoppen met al dat eten dat ik op het station koop. Nergens voor nodig en bespaart me heel wat geld. In 2016 hoop ik meer goedkope, normale boodschappen te doen en minder last-minute stationsaankopen te doen. En bovendien: wanneer ik meer geld bespaar, kan ik meer van de wereld zien. Ik wil heel weer graag op vakantie van mijn eigen geld.

Een gezondere leefstijl opbouwen
Gezonder eten is echt een must. Ik heb het al vaker benoemd. Het is een enorme cliché, maar ik weet gewoon uit ervaring hoe goed ik me kan voelen wanneer ik gezonder (en regelmatiger) eet. Bijvoorbeeld: elke dag ontbijten. Dit sla ik vaak over. Ook snack ik ongelooflijk veel tussendoor. Nergens voor nodig.

Een dagboek bijhouden
Ik schrijf ontzettend veel, maar nooit voor mezelf. Dit wil ik toch wat vaker doen en daarom ben ik van plan een dagboekje bij te houden. Elke dag iets opschrijven voordat je gaat slapen, is volgens mij heel goed voor je.

Wat zijn jullie goede voornemens?

Beeld: weheartit.com

4 thoughts on “Dit zijn onze goede voornemens voor 2016

Geef een reactie

