xmas2

Paula’s Diary #15 | Kerstcadeautjes, uitslapen en trictrac

Deze week sleurde ik een koffer vol kerstcadeautjes mee in de trein naar Leeuwarden, had ik maar drie dagen stage, vierde ik kerstavond met familie en kwam mijn oma langs op Tweede Kerstdag. Een hele fijne week, met niet te vergeten heel veel luie ochtenden in pyjama. Dit was mijn week.

MAANDAG/DINSDAG/WOENSDAG

Op stage was het compleet uitgestorven. Bijna iedereen had vakantie of moest nog een paar dagen werken. Heel fijn: ik hoorde namelijk ook bij de ‘vakantieclub’ en had woensdag mijn laatste dag voor kerst.

collagediary15.1
Leuke dingen:

  • Maandag kreeg ik mijn favoriete smaak Tony Chocolonely van mijn mede-stagiaire cadeau! Ze was namelijk steeds ziek waardoor ik werk van haar had overgenomen. Als bedankje kreeg ik deze dus. Zo lief!🙂
  • De kerstboom bij ons in het studentenhuis. I love it. Het staat zo gezellig (en ja, het is een kunst kerstboom, maar who cares?)

DONDERDAG

image

Donderdagochtend sliep ik lekker uit (yay voor deze vrije dag) en vertrok ik met een koffer vol cadeautjes naar Leeuwarden. Thuis kreeg ik meteen een kop thee met een kerstig koekje. Hoe cute?

listo

’s Avonds vierden we kerst. Ik kreeg onder andere het boek die ik liet zien in mijn verlanglijstje! My Listography. Heel blij mee!🙂 Ik las vandaag overigens een ander boek uit, namelijk Grijs Gebied van Marion Pauw. Een thriller, onwijs spannend.

VRIJDAG

Op eerste kerstdag sliep ik ook uit (wanneer niet?) en schoof ik rond een uur of tien aan bij het kerstontbijt beneden. Mijn moeder had broodjes uit de oven klaar gemaakt en mijn vader had verse jus d’orange gemaakt. Die middag maakte ik cake met mijn zusje en speelde ik heel veel trictrac. Heerlijk!

Verder deed ik echt heel weinig die middag: alleen in bad gaan met mijn nieuwe lush bubblebar, mijn zusje helpen met huiswerk en YouTube video’s kijken. ’s Avonds gingen we gourmetten; as always.❤

image

ZATERDAG

xmas1

Tweede kerstdag! Ik koos nu voor mijn mooie groene jurkje van Pull and Bear en mijn nieuwe H&M-oorbellen (gescoord in de sale!). Verder deed mijn zusje mijn haar nog. Ze maakte een Grace Kelly rol die ik in een tijdschrift had gezien. Van voren was mijn haar dus een beetje opgestoken en achter was mijn haar als het ware opgerold. Heel anders dan anders, maar best wel tof!

Verder die dag: Mijn oma kwam langs om bij te praten en hapjes te eten en daarna bracht ik haar met mijn vader naar huis toe. En toen was het al bijna weer avond. We verruilden het gourmetstel op tafel voor een kerstdiner dat mijn moeder had klaargemaakt – o.a. met fantastische kiprollade!

ZONDAG

Ik ben iemand die heel goed niks kan doen, maar stiekem begon het toch weer te kriebelen vandaag. Een beetje bloggen, andere dingen regelen zoals mijn zorgverzekering. En dus dook ik vandaag even achter mijn laptop. Aan het eind van de middag gingen we met z’n allen – mijn ouders, zusje en ik – nog even een stuk wandelen en gingen daarna naar de McDrive (guilty pleasure!). En nu zit ik alweer hier achter mijn laptop. Ik ga zo nog een paar YouTube-filmpjes kijken, misschien beginnen aan een nieuw boek op mijn e-reader en daarna lekker slapen.

Wat ik volgende week doe? Maandag ga ik met Anna lunchen in ons geliefde Groningen om te brainstormen over Chapter 2, woensdag moet ik een dagje werken op stage voor iemand en verder vier ik Oud&Nieuw en de verjaardag van mijn zusje in Leeuwarden. Ik geniet volop van mijn vrije dagen in ieder geval! 

Tot in 2016!

5 thoughts on “Paula’s Diary #15 | Kerstcadeautjes, uitslapen en trictrac

  1. Pingback: Paula’s Diary #16 | Ons eerste perspakketje, nieuwsjaarsontbijt & rokjes passen | Chapter 2

Geef een reactie

