12059099_1229906793702375_953835390_o

Column | Nee, ik ga niet bij de marine

Spotify denkt al een hele poos dat ik graag bij de marine wil. En YouTube denkt dat ik het interessant vind om te horen over gezond brood. Ook de NPO heeft een hele reeks aan suggesties waarmee ik levens veranderende keuzes kan maken.

Best gek dat YouTube aan komt zetten met gezond brood terwijl ik toch echt dacht Ed Sheeran te hebben ingetypt. Ik probeer het nog een keer. Nu krijg ik een zeilvakantie. Ik snap er niks meer van. Ik kwam hier toch gewoon om een liedje te luisteren?

Ook Spotify vindt het heerlijk om zich te bemoeien met mijn leven. ‘Wat is er nou belangrijker dan Spotify?’ vraagt een vrouwelijke stem quasi nonchalant terwijl ik net lekker lig weg te dommelen in de trein. Voordat ik überhaupt kan nadenken over dat antwoord vraagt een andere vrouwelijke stem voor de dertigste keer vandaag of ik bij de marine wil. Ik dacht dat die akoestische versie van Kelly Clarkson op mijn playlist wel duidelijk maakte dat ik niet echt marine-materiaal ben. Maar goed. Blijkbaar niet. Ik denk dat de marine tijdens hun piraterijmissies ook Kelly Clarkson luistert. ‘What doesn’t kill you makes you stronger’ enzo.

Maar het wordt nog gekker. De NPO slaat namelijk echt alles. Als ik voor stage een fragment van 0:35 seconden wil terugluisteren, maar ik hier eerst een halfuur naar moet zoeken omdat hun zoekfunctie van geen kanten deugt, moet ik eerst twee keer 0:25 seconden kijken naar een fragment over een energiemaatschappij en kerstdiners van de Albert Heijn. Dat zijn 50 verspilde seconden voor een fragment van 35 seconden. Ja. Echt.

En dan durven mensen nog te vragen waarom ik ‘in vredesnaam nog cd’s koop!?’. Nou omdat ik dus een hekel heb aan al die vreselijke reclames die denken dat mijn leven zonder hen niet compleet is. En nee, dan neem ik geen Spotify premium account, enkel alleen om die reclames te omzeilen. Nee, dan geef ik dat geld liever uit aan een old skool cd. Zo eentje waar nooit reclame op heeft gestaan. Maar waar ik geld aan wil uitgeven omdat hij een mooi hoesje heeft, dat ik kan vastpakken en waar ik naar kan kijken.

Oh en nee, ik ga niet bij de marine. Mocht dat nog onduidelijk voor je zijn.

 

 

 

 

 

 

 

One thought on “Column | Nee, ik ga niet bij de marine

Geef een reactie

