TAG: TV Series | Al jouw vragen beantwoord

Van onze onvoorwaardelijke liefde voor Gossip Girl tot Suits en Broadchurch. We kijken nogal wat series. Vandaag: de TV series tag. Let’s go!

tvseriestag

1. Wat was de eerste serie die je volgde?
ANNA: Ik heb eindeloos GTST gevolgd, maar in 2010 begon ik voor het eerst met het echte werk. Ik leerde Gossip Girl kennen en was vanaf het begin een grote fan. Nog steeds kan ik deze serie niet loslaten, misschien komt dat omdat dit de eerste serie was die ik echt van begin tot eind trouw heb gevolgd.

PAULA: Qua kinderseries zijn dat Zoop en Het Huis Anubis. Echt te erg overigens: Anna en ik kunnen de intro van Het Huis Anubis nog steeds van begin tot eind meezingen (ja, dat hebben we laatst gedaan – hílarisch). Na de kinderseries keek ik heel lang naar Goede Tijden Slechte Tijden om vervolgens een paar jaar niet te kijken.

2. Wat is je favoriete serie ooit?
ANNA: Ik vind dit echt een hele moeilijke vraag. Het ligt namelijk nogal aan mijn bui. Ik ben een enorme Gossip Girl-fan, maar kan ook onwijs genieten van een goede misdaadthriller. In dit artikel vind je mijn drie favoriete misdaadthrillers.

large-8

PAULA: Het eerste wat ik wil roepen bij deze vraag is Pretty Little Liars. Nog steeds een fantastische serie die ik serieus vanaf het begin keek (2011!), ondanks alle A-dingen in de serie nu. Naast PLL is dat bij uitstek Broadchurch. En favo Nederlandse serie: Penoza!

3. Wat is je favoriete koppel uit een tv-serie?
ANNA: CHUCK AND BLAIR FOREVER!

#OTP #heavybreathing

PAULA: Ongetwijfeld Ezra en Aria (#EZRIA) van Pretty Little Liars. Die verhaallijn is zó fantastisch en grappig. Zeker omdat Ezra opeens de leraar is van Aria en ze ondanks alles samen blijven. Op plek 2 van mijn favoriete koppels staat Chuck en Blair uit Gossip Girl. Daar is geen uitleg voor nodig toch?

4. Welke serie(s) volg je op dit moment?
ANNA:Oh jee, te veel om op te noemen! Ik ben nu heel diep aan het nadenken. Volgens mij zijn dit ze: Pretty Little Liars, Fargo, any Scandinavian crime serie, OITNB, Orphan Black, Sherlock, Suits, The Americans en vast nog wel wat. Meestal kijk ik één serie in één keer achter elkaar uit als het seizoen er eenmaal van is. Het is nog nooit zo geweest dat ik op hetzelfde moment meerdere series volgde. De meeste van bovengenoemde liggen nu stil.

PAULA: Penoza (seasonbreak nu), PLL (vanaf januari weer!), How I Met Your Mother, Gossip Girl (omdat ik ‘m nog een keer kijk met mijn huisgenoot), Orange Is The New Black (wanneer begint dat weer?) en Orphan Black (In 2016 weer). Oh ja, en de Nederlandse serie De Fractie volg ik ook wanneer het nieuwe seizoen weer komt. En ehm, Broadchurch als daar ooit nog iets van komt. Best veel dus: 8 series. Maar veel zijn nu gestopt vanwege een seasonbreak waardoor ik niet verder kan kijken.

large-9

5. Welke series zou je nog willen zien?
ANNA: Ik denk dat het wel even prima is (zie antwoord vorige vraag, haha!).

PAULA: Suits, Reign (ik ben ooit gestopt in seizoen 2) en Sherlock. Misschien ook House Of Cards ondanks dat ik aflevering één niet heel geweldig vond en wie weet White Collar.

6. Van welke afgelopen serie mogen ze nog een vervolg maken?
ANNA: Gossip Girl natuurlijk. Dûh, what else. Alhoewel, van Fargo mag wel een seizoen 3 verschijnen en Sherlock moet ook even opschieten!

PAULA: Gossip Girl please!

7. Heb je al eens een serie (of enkele afleveringen) herbekeken?
ANNA: Jazeker! Gossip Girl heb ik meerdere keren gezien. Ik heb The Killing in het Scandinavisch en het Amerikaans gezien en ik heb PLL ook weleens opnieuw gezien, volgens mij.

large-10

PAULA: Ik kijk nu Gossip Girl opnieuw. Van Pretty Little Liars heb ik vooral de eerste aflevering vaker dan één keer gezien.

8. Welke serie heb je een tijdje gevolgd en daarna weer opgegeven?
ANNA: Qua Nederlandse televisie kijk ik zo nu en dan een aflevering GTST, maar echt volgen doe ik het niet meer. Verder hang ik ergens halverwege het vorige seizoen van Suits, heb ik OITNB nooit uit gekeken en moet ik eigenlijk ook The Americans nog eens af kijken. Genoeg te doen, dus ;). Oh ja en ik ben ook gestopt met The Vampire Diaries en Teen Wolf. Geen idee of ik dat ooit nog oppak.

PAULA: Reign. In seizoen 2 had ik er geen zin meer in het drama de hele tijd. En GTST, daar ben ik twee keer mee gestopt. Maar dat is echt een serie die ik of op de voet volg (guilty pleasure) óf juist helemaal niet meer. Nu kijk ik ook geen GTST meer.

Oh ja. En The Vampire Diaries durf ik na seizoen 6 eigenlijk niet meer te kijken. Als je het ook hebt gezien begrijp je wel waarom.

9. Met welk personage zou je wel van plaats willen ruilen?
ANNA: Blair Waldorf!

PAULA: Ik kan zo een hele lijst maken maar met Aria van PLL wil ik echt wel ruilen hoor. Alleen al om Ezra te zoenen, haha. En Blair of Serena van Gossip Girl omdat het me heerlijk lijkt om zo belachelijk rijk te zijn.

Beeld: We Heart It
4 thoughts on “TAG: TV Series | Al jouw vragen beantwoord

  1. Leuke tag, ik houd ook van series. Gossip Girl heb ik nog niet gekeken, hoe erge misdaad is dat? Orange is the new black komt begin van de zomer pas weer 😥 Game of Thrones is trouwens een (cliche) aanrader 😀

Geef een reactie

