Lieve_Paula

Lieve Paula #11 | Dit zijn mijn ultieme guilty pleasures

Elke week schrijven we een digitale brief aan elkaar, deze week een brief van Anna aan Paula bomvol guilty pleasures.

Lieve Paula,

Afgelopen week schreef je mij over jouw guilty pleasures. Dit als reactie op mijn Justin Bieber-bericht. Je vroeg me: ‘wat zijn jouw guilty pleasures eigenlijk?’ Vandaag geef ik daar uitgebreid antwoord op.

Allereerst wil ik even vaststellen wat een guilty pleasure eigenlijk is. Het internet vertelt mij het volgende: a guilty pleasure is something, such as a movie, a television program or a piece of music, that one enjoys despite feeling that it is not generally held in high regard.

Met dat in gedachten ben ik mijn eigen leven eens goed bij langs gegaan en heb ik voor jou een rijtje opgesteld met alle dingen die ik stiekem heel erg leuk vindt, terwijl ik weet dat ze misschien niet zo sociaal geaccepteerd zijn. Let’s go!

1. Ik kan hele zondagmiddagen lang op de bank liggen en naar hersenloze programma’s op TLC kijken en hier dan ook echt oprecht van genieten. Stiekem wil ik bijvoorbeeld alle seizoenen van Keeping Up With The Kardashians nog een keer binge-watchen.

2. Ik kan in één keer een hele reep chocolade op eten. Al durf ik dit eigenlijk nooit toe te geven.

3. Ik sla ook best wat uurtjes stuk aan het rond speuren op social media. Ongegeneerd zit ik soms uren mensen te ‘stalken’. Vrienden van vrienden bekijken en iemand dan in het echt ontmoeten en denken ‘Oh, jou ken ik wel van Facebook!’

4. Ik ben stiekem een enorme Top-40 fan. Ik heb hier lang tegen gevochten en allerlei alternatieve bandjes geluisterd (die ik ook nog steeds erg tof vind), maar uiteindelijk luister ik toch het meeste naar de hits van vandaag.

5. Last but not least: ik geniet van jank-films. Zo nu en dan is het even nodig om in mijn eentje in bed te liggen, een dramatische film op te zetten en heel hard te huilen en hier oprecht van te genieten. Ja, dat doe ik echt.

Ik ben wel benieuwd: wat zijn jouw plannen voor de kerstvakantie?

Liefs,
Anna.

5 thoughts on “Lieve Paula #11 | Dit zijn mijn ultieme guilty pleasures

Geef een reactie

