diy

Deze 5 kerst DIY’s wil ik maken

Kerst. Ik heb er zin in. Gourmetten, cadeautjes uitpakken en lekker niets doen op een dag. Nou ja, alleen films kijken en een beetje creatief zijn. Want eerlijk: dat vind ik heel erg leuk om te doen, creatief bezig zijn. Tekenen, schilderen of een DIY maken die ik ergens heb gespot. Deze leuke kerst DIY’s kwam ik tegen en ik wil ze het liefst alle vijf maken.

DIY 1: PATAT VOOR IN JE KERSTBOOM

Fries-Before-Guys-Ornaments-11-2A-600x900

Bron: Studio DIY

Geen kerstballen of candycanes in je kerstboom maar bakjes patat. Ik vind dit zó onwijs leuk en origineel bedacht dat ik spontaan zin heb om ze na te maken en zelf in de kerstboom te hangen. Wat vinden jullie? :’) (Oh ja Studio DIY is echt fántastisch, ook op Instagram)

DIY 2: EEN HUISJE ALS CADEAUVERPAKKING

gingerbread-house-gift-box-6

Bron: The House That Lars Built

Lief! Niet je cadeau op een normale manier inpakken maar echt moeite doen om een toffe verpakking te maken. Super leuk. Ik zou het huisje daarna ook gewoon bewaren want het is te mooi om weg te gooien.

DIY 3: KERST IN EEN POT

Bron: Make and Mess

De kerst in een mok-diy kwam ik de laatste tijd heel vaak tegen. Volgens mij was ‘ie er vorig jaar ook al, maar ik vind het nog steeds leuk om te maken. Zó makkelijk ook. Een mason jar en wat accessoires en je bent ready to get creative. Ha. ;’)

Deze variant die ik op Pinterest tegen kwam is trouwens ook te cute.

DIY 4: GEOMETRISCHE SNEEUWPOP

Bron: Pinterest 

Geometrische vormen zijn het helemaal geworden in 2015. Volgens mij heeft iedereen wel iets in huis dat geometrisch is. Lampen, kaarsenhouders en pennenbakjes – het kan allemaal geometrisch zijn. Maar deze sneeuwpop is het ook. Net als de pennenhouder DIY die ik ooit maakte, maak je deze helemaal zelf van papier. Onwijs leuk om neer te zetten op je kamer. En ja, deze ga ik sowieso maken als het lukt!🙂

DIY 5: SNEEUWPOPDEUR

Bron: Pinterest

Verkerst (is dat een woord?) je deur door hem om te toveren in een sneeuwman met deze DIY. Hilarisch toch? Ik kwam het tegen op Pinterest en stiekem leek het me heel leuk om mijn deur vol te plakken met stukjes papier zodat het op een sneeuwpop lijkt. Want eerlijk: het is best wel héél cool.

Welke DIY wil jij maken?

Meer over DIY’s lezen?
5 herfst DIY’s die ik wil maken
3 DIY’s voor als je op kamers gaat
DIY: Geometrische pennenhouder

3 thoughts on “Deze 5 kerst DIY’s wil ik maken

Geef een reactie

