paulasdiary13

Paula’s Diary #13 | Michelinlunch & de beste shopsessie met Anna ooit

De week is weer om gevlogen. Echt hoor, ik verbaas me soms hoe snel het gaat. Deze week had ik het onwijs druk op stage maar deed ik daarnaast ook nog een heleboel leuke dingen. Zo mocht ik voor mijn stage bij VROUW naar een Michelinsterren-restaurant en had ik zaterdag de beste shopssessie ooit met Anna. Kijk mee naar mijn week.

MAANDAG
De week begon al bijzonder hectisch. Maandag kwam een andere VROUW-stagiaire me namelijk helpen bij de website. Maar eerst moest ik haar zo’n beetje alle programma’s uitleggen. Ik ben het zo gewend nu om met die programma’s te werken dat het voor mij allemaal heel makkelijk is. Om het aan een andere uit te leggen is dan best wel moeilijk. Ach ja: ik deed wat ik moest doen. Ondertussen schreef ik ook nog wat stukjes voor de website en zo vloog de dag om. Ik had ’s avonds door de drukke dag best wel hoofdpijn, maar goed: een avondje Netflixen met mijn huisgenoot maakte veel goed.

DINSDAG
Brr.. wat is het koud buiten de hele tijd. Ik pakte mezelf helemaal in: shirt met lange mouwen onder een trui, dikke sjaal om, muts op, capuchon op en handschoenen aan. Ik zag er vast niet charmant uit, maar als het zo koud is kan het me niet heel veel schelen hoor – haha. Vandaar had ik het wederom druk op stage (wanneer heb ik het ooit rustig?) omdat ik morgen mee zou gaan met de videoredactie. Ik moest dus wat extra dingen doen omdat ik er bijna een hele dag niet zou zijn.

En yay, ik kreeg het nieuwe magazine alvast in handen. Vrijdag bij de Telegraaf voor abonnees, zaterdag bij de Telegraaf voor losse verkoop! Binnenkort staat er een heel klein stukje in van mijn hand (iets met een kerstshoot advertorial), voor de rest schrijf ik alles online.

image

WOENSDAG
En toen ging mijn wekker om.. half 6. Heel pijnlijk. Ik ging namelijk eerder beginnen om nog wat dingen af te krijgen. De andere online stagiaire is namelijk op vakantie en de andere stagiaire die ik net had ingewerkt kan ik nog niet alles laten doen. Dus maakte ik om acht uur ’s ochtends al de VROUW-nieuwsbrief en plande ik stukken uit het magazine in op de website. Lekker druk, maar daarna mocht ik mee met video. En dat was onwijs leuk. We gingen namelijk naar een kinderlunch in sterrenrestaurant Niven in Rijswijk. Bloggers Susan (smulpaapje) en Francesca (Francesca Kookt) waren er ook, zij kwamen namelijk met het initiatief. Het was heel leuk om erbij te zijn. Ik stelde iedereen de vragen met de Telegraaf microfoon, ha!🙂 De video kun je trouwens hier bekijken.

image

Na de lunch hoefde ik niet meer terug naar de redactie, maar kon ik gewoon naar huis. Ik besloot een tussenstop te maken in Den Haag en haalde daar even wat cadeautjes bij de Primark. Daarna haalde ik nog boodschappen en stapte ik in de trein naar Utrecht. Eenmaal thuis ging ik koken voor al mijn huisgenoten. En het lukte super goed! Ik maakte couscous met sperziebonen en daarbij gehakt met paprika en tomatensaus. Onwijs lekker. Yes! Ik was best een beetje trots op mezelf dat het zo goed was gelukt😀

DONDERDAG + VRIJDAG
Mijn week is nooit saai door stage, maar donderdag en vrijdag waren ook weer niet heel speciaal. Just another day at the office, zullen we maar zeggen. Ik schreef trouwens wel een paar leuke artikelen, namelijk deze over hoe je een vriendschap moet verbreken en deze over hoe het echt zit met vitaminepillen.

Vrijdagavond deed ik lekker rustig aan na een drukke week. Beetje YouTube-video’s terugkijken, chips eten en een kop thee drinken. Fijn!

image

ZATERDAG
Beste. Shopsessie. Ooit. Serieus! Zaterdag ging ik namelijk cadeautjes kopen met Anna. We spraken af om te gaan shoppen in Den Haag en gingen vervolgens heel veel winkels af: Primark, The Bodyshop, Lush, Sostrene Grene en noem maar op. Ik kocht heel veel leuke dingen voor mijn ouders en zusje. Voor mijn huisgenoten moet ik nog iets vinden, maar voor mijn familie heb ik in ieder geval alle cadeautjes binnen. Oh ja, en ik nam ook wat voor mezelf mee. Ik kon het niet laten om een bathbomb te kopen bij Lush dus nam er een mee (die je hieronder ziet, de Luxury Lush Pud). En ik vond een truitje bij Primark en een zwart vestje. Voor de rest is alles om weg te geven!

’s Avonds ging ik met Anna mee naar Leiden en aten we mega lekkere spaghetti met kip en spinazie a la creme. En keken we de Pretty Little Liars special terug. Gezellig! Daarna ging ik weer naar Utrecht en kwam ik in een leeg huis thuis (al mijn vier huisgenoten waren weg). Maar ach, het was wel heel stil dus ik viel binnen no-time in slaap🙂

ZONDAG
Uitslapen, zo fijn! Ik ontbeet met warme kaiserbroodjes uit de oven en deed lekker rustig aan. Daarna ging ik even mijn kamer schoonmaken en de badkamer doen. Nu zit ik hier mijn blogpost te schrijven. Ik lunchte een uurtje geleden met bananenpannekoekjes en nu zit ik dus te bloggen en ga ik zo even  Netflix kijken. Ik ben benieuwd naar de serie White Collar dus ik ga de eerste aflevering bekijken. Hebben jullie nog aanraders voor een leuke serie of kijk je zelf White Collar? Laat het me dan even weten in de reacties.

Vanavond komt een huisgenoot thuis – lees: een van mijn beste vrienden die ik al tien jaar ken en waardoor ik deze kamer heb gekregen in Utrecht – en gaan we een quiche maken. Super leuk. Oh ja, en hij heeft een kunstkerstboom meegenomen van huis inclusief lichtjes. Die gaan we straks neerzetten in de woonkamer. Wooh! Het weekend vloog weer om maar ik geniet met volle teugen van deze rustige zondag. Tot mijn volgende diary over twee weken!❤

Meer diary’s van Paula lezen?
#12 – Uitgaan, Delft & Geluksprofessor 
#11 – Pompoensoep & naar IKEA
#10 – Door de kou fietsen, uit eten en herfstweer

3 thoughts on “Paula’s Diary #13 | Michelinlunch & de beste shopsessie met Anna ooit

  1. Pingback: Paula’s Diary #16 | Ons eerste perspakketje, nieuwsjaarsontbijt & rokjes passen | Chapter 2

Geef een reactie

