12059099_1229906793702375_953835390_o

Column | Elitaire ijsklontjes

‘Dat is dan 9.25 euro.’ Ongeloofwaardig kijk ik de man achter de counter aan. Één klein kartonnen bekertje met cola en honderd ijsklontjes, een kleine snoepbeker en een IceTea. ‘Pinnen?’ vraagt de man achter de counter.

Als het regent en somber is buiten, is het heerlijk om de hele dag alleen maar films te kijken. En dat kun je natuurlijk nog leuker maken door naar de bioscoop te gaan en een ‘nieuwe’ film te bekijken. En vandaag is zo’n dag, zo’n dag waarop we zin hadden om ‘even naar de bioscoop’ te gaan.

Het plezier begint al bij de kassa. Verdorie, het is een 3D film. Natuurlijk, had ik kunnen weten. Maar goed, de brillen liggen nog thuis. Eenmaal voorin de rij zie ik dat ik ook nog extra toeslag moet betalen voor het feit dat ik naar een 3D film ga, én daarnaast moet er dus nog worden betaald voor de 3D brillen. Uiteindelijk ben ik per kaartje vier euro extra kwijt. Jottem.

In de pauze besluiten we wat drinken te halen, en een paar snoepjes. Om op te kauwen tijdens de spannende stukjes in de film. En daar werd ik dus geconfronteerd met de 9.25. Verbouwereerd staar ik naar mijn bekertje drinken. Dit moet verdorie wel pis van een engeltje zijn, of hoe de uitspraak ook mag zijn. Ik neem een slok en kan direct zeggen dat dit absoluut geen engelenpis is. Ik proef ijsklont. Chagrijnig loop ik weer de bioscoopzaal in. De snoepjes zijn hard en de jellybeans smaken lichtelijk muf. Na afloop staat er buiten de zaal een bak waar je de 3D brillen weer in kunt doen. De brillen waar ik extra geld voor moest betalen. Dacht het even niet.

Nee ‘even naar de bioscoop’ zit er niet meer in. Zorg eerst maar voor een goed betaalde baan, eigen huis en een mooie auto en dan pas weet je dat je genoeg geld hebt om ‘even naar de bioscoop’ te gaan. De bioscoop is tegenwoordig niet meer voor arme studenten, maar voor de elite.

One thought on “Column | Elitaire ijsklontjes

Geef een reactie

