12085246_1229906800369041_1316197831_o

Column | Vroeger in de zomer

Paula, ga je mee naar buiten?’, vraagt mijn zusje die tussen de opengeslagen tuindeuren staat. Ik zit aan tafel, ik was even aan het tekenen. Een van de dingen die ik het liefst doe. Ik sluit de doorzichtige bak vol stiften en potloden en sla mijn schetsboek, waar ik net een mooie tekening in heb gemaakt, dicht.


‘Ja, ik kom er aan Gina’, zeg ik. Gina is de achtertuin in gelopen, naar de caviakooi waar Pluisje gedurende de zomer in vertoefd. Ze maakt het hok open, pakt Pluisje er uit, houdt de cavia in haar armen en aait hem over zijn witte vacht heen. ‘Hij is een albino ooo zo lief… ze rent overal en speelt heen fijn..’, zingt ze. Gina maakt echt overal liedjes van. Ze heeft er ook een over mij gemaakt, maar die over Pluisje is veel leuker.

Als ik mijn schoenen uit de gang heb gepakt en ze aan heb gedaan loop ik door de tuindeuren naar buiten. Ik moet lachen omdat ze het liedje nog steeds zingt. Ik zing een stukje met haar mee. We kennen het lied allebei uit ons hoofd. Dan zet ze Pluisje weer terug in het hok en rennen we zonder jas de lange smalle steeg door, op naar het glijbaantje in de straat achter ons huis waar alle buurtkinderen verstoppertje of vies-en-lekker spelen onder de felle zon. Het is een fijne zomerdag.

7 thoughts on “Column | Vroeger in de zomer

  1. Pingback: Column | ‘Je bent hier voor gemaakt!’ | Chapter 2

  2. Pingback: Column | Kom maar op met die kleur! | Chapter 2

Geef een reactie

