Recept | Pompoensoep

Ook ik ben helemaal in de ban van de pompoen. Vandaar dat ik met alle liefde mijn recept voor pompoensoep deel. Nou ja, niet mijn recept, maar het makkelijkste recept die je op internet kunt vinden. Anyway: zo maak je op de makkelijkste manier ooit pompoensoep.

Wat heb je nodig?
– 1 pompoen. Ik koos de normale oranje variant, maar een flespompoen kan ook.
– 1 ui
– 2 blokjes voor kippenbouillon
– Olijfolie
– 3 eetlepels creme fraiche
– Zout en peper
– Nootmuskaat

image

Hoe maak je het?
1. Snij de pompoen in blokjes. Ergste klus ooit, dus een optie is om de pompoen eerst even in de oven te doen zodat het zacht wordt en je ‘m beter kunt snijden. Oh ja, pitjes enzo moet je natuurlijk ook weghalen. Die wil je liever niet in je soep hebben..

image

2. Snij de ui in kleine blokjes.
3. Doe een flinke scheut olijfolie in de pan en fruit de ui er in.
4. Doe de pompoenblokjes erbij en laat even staan voor zo’n drie minuten.
5. Pak de twee blokjes kippenbouillon en giet er een liter gekookt water bij. Doe het vervolgens in de pan.
6. Doe er zout, peper en nootmuskaat bij naar smaak.
7. Breng de soep aan de kook en laat daarna 20 minuten pruttelen op laag vuur.

image

8. Haal de pan van het vuur, doe er creme fraiche bij en mix je soep met een staafmixer tot een glad geheel.

Eet smakelijk!

image

Dit recept is gebasseerd op een recept van Smulweb.

3 thoughts on “Recept | Pompoensoep

  1. Pingback: Deze 5 herfstrecepten wil ik maken | Chapter 2

  2. Pingback: Recept | De makkelijkste courgettesoep ooit – CHAPTER 2

Geef een reactie

