diary10

Anna’s Diary #10 | Dutch Design Week

Elke week geven we een kijkje in ons leven. Vandaag lees je alles over Anna’s week, die wederom vol zat met leuke uitstapjes en avonturen. Lees snel verder en geniet!

Maandag

Netflix die zomaar Alles is Liefde verwijdert? Stom! Ondenkbaar? Nee, want het gebeurde vandaag. Na een jaar lang geen Alles is Liefde werd het natuurlijk de hoogste tijd om de film weer eens te kijken. Hierover heeft Paula jullie uitgebreid verteld. Wat ze er niet bij vertelde – snap ik hoor, is ook pijnlijk – is dat terwijl we deze film keken, Netflix ‘m doodleuk verwijderde. Doei Sinterklaas, doei Prins Valentijn, doei leukste Sinterklaasfilm ooit gemaakt (props to the cast & crew). Mijn laptop en daarbij Netflix liep halverwege de film vast. Toen we daarna verder wilden kijken, konden we de film nergens meer vinden. En nee, bijna een week later is de film nog steeds onvindbaar. Onze harten zijn gebroken!

dairy10.2

Dinsdag

Thuiskomen was nog nooit zo moeilijk. Vandaag besloot de gemeente namelijk te beginnen met het openhalen van mijn straat. Met mezelf en een fiets moest ik dus over een smalle plaat om in de schuur te komen. Niet erg leuk, want: mijn huissleutel zit aan mijn fietssleutel en om de deur open te maken moet ik altijd eerst mijn fiets op slot zetten. Fiets achterlaten op straat, deur openen, terug lopen, fiets van het slot halen, zorgen dat ondertussen de deur niet dicht waait en vervolgens snel naar binnen rennen. Snappen jullie het nog? Met zo’n boobytrap is het bijna onmogelijk om mijn huis te betreden (zie bovenstaande foto).

Woensdag

Tsja, wat zal ik van deze dag zeggen… Ik was superduper productief en werkte de hele dag + avond. Bijna geen foto’s, een rommel van m’n bureau gemaakt, heel wat artikelen geschreven en tussendoor zelfs wooninspiratie opgedaan (zie onder).

diary10.3

Donderdag

Oeps! Verslapen, dus een halfuurtje later aan mijn dag beginnen. Ik merk dat er een winterdipje onderweg is en hier ben ik absoluut niet van gediend. Tips? Heel erg welkom! Dit was mijn laatste dagje voor het weekend (ja, ik had een extra dag vrij) en daarom heb ik extra hard gewerkt om al mijn taakjes af te ronden. Daarna heerlijk in Amsterdam gebleven, Italiaans gekookt en gegeten en lekker kunnen bijslapen.

Vrijdag

YES! Mijn dagje vrij, much needed. Vandaag ging ik samen met Thijs naar Eindhoven voor een weekendje Dutch Design Week. Eerst lekker uitgeslapen, toen snel op de trein gesprongen, de rest van de dag in Eindhoven Strijp rondgebracht, heel veel design gezien en heer-lijk gegeten bij een ontzettend leuk tentje (Ketelhuis). ’s Avonds vertrokken naar één van de beste hotels waar ik ooit ben geweest. Volgens mij heb ik in geen tijden zo lekker geslapen!

diary10.4

Zaterdag

Dag 2 van de Dutch Design Week. Vandaag bezochten we Design Academy Eindhoven waar afgestudeerden hun werk lieten zien. Erg leuk, want naast al het werk stond de ontwerper, dus kon je met iedereen praten over zijn of haar werk.

Na het bewonderen van honderden (?) ontwerpen, namen we een korte koffiepauze. Om ons tripje te vervolgen in het Van Abbemuseum. Ik moet zeggen dat ik daarna wel behoorlijk gesloopt was. Aan het einde van de dag besloten we dan ook om terug naar Amsterdam te gaan.

Zondag

Wat heerlijk om zo’n lang wekend te hebben! Ik had gewoon nog een dagje vrij om lekker niks te doen. En dat was wel even welkom na maandenlang zo hard gewerkt te hebben. Vandaag heb ik dan ook vrij weinig gedaan. Ik ben inmiddels verslingerd aan de zoveelste serie: Fjällbacka Murders (een Zweedse detective). Hier heb ik een halve zondag aan gespendeerd. Mag ook weleens, toch?

Meer Diary’s lezen?
Anna’s Diary #9 | Teveel om op te noemen…
Anna’s Diary #8 | Modeshows & logeerpartijtjes
Anna’s Diary #7 | Vogue Fashion’s Night Out

3 thoughts on “Anna’s Diary #10 | Dutch Design Week

Geef een reactie

