Lieve_Anna

Lieve Anna #12 | Sinterklaas verleidingen

Elke week schrijven we een digitale brief aan elkaar, deze week: een brief van Paula aan Anna. Over het niet kunnen weerstaan van chocolade pepernoten en de drang om Alles Is Liefde te kijken.

Lieve Anna,

Met Sinterklaas heb ik eigenlijk niet zo veel, maar met alle verleidingen om het hele feest heen wel. Alleen al de schappen in de supermarkt vol chocoladeletters in alle smaken, de pepernoten (hoe kies je tussen truffel pepernoten, normale of de chocolade variant?) en taaitaaikoekjes. Ik weet dat je van plan bent om gezonder te gaan leven, maar hoe doe je dat in hemelsnaam als alle schapen vol liggen? Vertel het me, echt, want ik heb het nodig. Hoewel ik de afgelopen maanden alleen even bij het pepernootschap keek en niets meenam, dacht ik vandaag: ik neem toch iets mee. En hier zit ik dan achter mijn laptop, met een kop thee en een zak chocolade kruidnoten. Heel onverantwoord volgens jouw nieuwe gezonde leven, maar ik snap gewoon niet hoe jij het volhoud om te leven zonder iets lekkers. Tell me, tell me please.


Bron: boekenwurm-en-pleeg.nl

Gelukkig is films kijken minder dikmakend dan pepernoten eten. Fijn, want de verleiding om Alles is Liefde elke week te kijken is groot. En als ik daar van zou aankomen, zou ik al lang obesitas hebben. Ik kijk Alles is Liefde namelijk echt heel graag. En ik weet dat jij het ook graag kijkt, Anna. We keken het afgelopen maandag zelfs samen. Maar wat is er nu eigenlijk zo bijzonder aan deze film? Een paar punten om al onze lezeressen er van te overtuigen dat dit de beste Nederlandse film ooit is. Aanvullen mag.

  • Het is helemaal geoorloofd om Alles is Liefde te kijken vanaf september (en als iemand vraagt waarom je kijkt zeg je gewoon dat je enorm uitkijkt naar Sinterklaas, problem solved).
  • Valerio speelt er in en dat is fantastisch.
  • Carice van Houten en Jeroen Spitzenberger zijn het leukste koppel ooit in de film. Alleen al hoe zij in zijn armen valt terwijl ze verkleed is als cadeautje is genoeg reden om de film weer te kijken
  • Alle verhaallijnen zijn eigenlijk op hun eigen manier tof.
  • Amsterdam tijdens de sinterklaasintocht is prachtig, en op film ziet alles er nog mooier uit.
  • Pepernoten eten tijdens de film is gewoon geoorloofd. Ik bedoel, het gaat over Sinterklaas, dus daar horen pepernoten bij. En chocoladeletters. Oke, en misschien ook een taai taai koekje.
  • De zinnen “liefde is als sinterklaas, je moet er in geloven anders wordt het niks” en “het gaat om die kleine geluksmomentjes tussendoor, die momentjes dat alles voor heel even precies op zijn plek valt” opnieuw horen is heel geruststellend.
  • Na de film ben je gelukkig, serieus waar. Ik in ieder geval wel.

Want, en ik weet dat jij daar hetzelfde over denkt, iedereen zou minimaal een keer in zijn leven deze fantastische film moeten kijken. En eerlijk: de kans is groot dat je ‘m dan later nog wel eens kijkt. Net als ik, want ik ben de tel allang kwijt. En nu heb ik weer zin om te kijken. Anna, plan jij alvast een avondje vrij voor een nieuwe ronde Alles is Liefde?馃檪

Liefs,

Paula

PS: Inmiddels heb ik al een handje vol chocolade pepernoten op. Ach ja, ik moet je een beetje inleven in de blogposts die ik schrijf, zullen we maar zeggen.馃槈

Meer Lieve Anna’s lezen?
#11 – NSMBL-festival
#10 – Nee zeggen
#9 – Het Bucketlist-idee

7 thoughts on “Lieve Anna #12 | Sinterklaas verleidingen

  1. Pingback: Anna’s Diary #10 | Dutch Design Week | Chapter 2

  2. Pingback: 50 dingen die je kunt doen in de herfst | Chapter 2

Geef een reactie

