Lieve Paula #8 | De struggle die afvallen heet

Elke week schrijven we een brief aan elkaar. Deze week: een brief van Anna aan Paula over afvallen, gezond worden en alles wat daar bij komt kijken.

Deze week besloot ik samen met twee collega’s dat het tijd werd om gezonder te eten. Na wekenlang kilo’s chocolade van de supermarkt naar de redactie te sjouwen, kwamen we er achter dat dit toch niet de beste manier was om af te vallen. Tijd voor verandering, dus.

Zoals jullie weten heb ik al meerdere pogingen gedaan om gezonder te gaan leven. Kijk maar eens hier of hier. We weten allemaal hoe dat is afgelopen… Ik begon goed, bleef sterk en eindigde met heel veel pizza, patat en pannenkoeken. En donuts en sushi en pasta en brood en simpelweg alles wat niet hééél goed voor je is. Niet getreurd, ik ga het opnieuw proberen. Aangezien ik nog geen tientonner ben, is het nog op tijd. Pau, ga je me helpen in de zoveelste strijd?

Na wekenlang kilo’s chocolade van de supermarkt naar de redactie te sjouwen, kwamen we er achter dat dit toch niet de beste manier was om af te vallen.

Ik wil even voorop stellen dat afvallen niet mijn hoofddoel is. Ik wil simpelweg lekkerder in mijn vel zitten. Zeker met deze donkere dagen is het belangrijk dat je je goed voelt en dat is op dit moment (helaas) niet het geval. Maar ik wil het liever even hebben over de motivational wall. Want dat is precies wat deze challenge beter maakt dan alle voorgaande pogingen.

Inmiddels hangt (bijna, niet helemaal) het hele kantoor vol met heerlijke quotes (“do not reward yourself with food, you’re not a dog”) en foto’s van Fat Amy. Dit keer gaan we het redden. Er zijn geen uitwegen meer. En na drie weken, ja, dan val ik gewoon weer in m’n eigen patroon. Terug bij af. Maar daar denken we nu nog maar even niet over na, want zonder hoop kan ik dit bericht net zo goed niet schrijven, toch?

Do not reward yourself with food, you’re not a dog

Oké, back to business. Ik ga dus ‘afvallen’, of nee: gezond worden. En je moet me beloven dat je me niet gaat verleiden met lekker eten tijdens onze Expeditie Robinson-avond. Eénentwintig dagen is het streven en daarna mag je me weer lastig vallen. Tot die tijd moet je net als ik kauwen op sla en wortels en doen alsof je een konijntje bent. In ieder geval wanneer je bij mij in de buurt bent. Weet je dat alvast.

En nu ga ik mezelf weer bijeenrapen, boodschappen doen en de beste, gezondste, lekkerste maaltijd ooit produceren. Tot volgende week!

Meer Lieve Paula’s lezen?
Stop de tijd
De verleidingen op het station
Dit is wat je moet weten als je stage gaat lopen

2 thoughts on “Lieve Paula #8 | De struggle die afvallen heet

  1. Pingback: Lieve Anna #12 | Sinterklaas verleidingen | Chapter 2

Geef een reactie

