12059099_1229906793702375_953835390_o

‘Je raadt noooooit wat ik nou heb gedaan’ | Column | Chapter2.nl

Naar de kapper gaan is altijd een heuse belevenis. Bij binnenkomst begint het al met ‘Je raadt noooooit wat ik nou heb gedaan’ en dan moet ik een beetje quasi verbaasd kijken, beetje geschrokken mijn mond open doen en huh!?-geluidjes maken. Je kent het wel, één en al sensatie.

Maar goed, dat even terzijde. Ik zit dus bij de kapper. En niet mijn gebruikelijke kapper, nee een nieuwe kapper. Ik geef toe dat mijn haar begon te lijken op een dood dier. Dit kappersbezoek had niet langer uitgesteld kunnen worden. Beleefd als ik ben, heb ik natuurlijk wel even geïnformeerd of ik zo pardoes kon binnenstappen of dat ik eerst een afspraak moest maken. Nadat de kappermevrouw een paar keer ‘hmm, even kijken hoor’ had gemompeld, en drie keer op de klok had gekeken, mocht ik dan toch plaats nemen op een zwarte kappersstoel. Joepie de poepie. En toen kon de show beginnen.

‘Och kind ik ben zo benauwd’, hoor ik achter me. Een vrouw van ongeveer mijn leeftijd, maar dan veertig jaar ouder valt bijna de kapperszaak binnen. Happend naar adem vraagt ze of ze ook zonder afspraak geknipt kan worden. De kappersmevrouwen weten zich uiteraard geen houding te geven en ik doe maar net alsof ik niks hoor, verschrikkelijk als ik ben.

Ik bedoel, hallo zoiets doe je toch niet!?

Maar goed, kappermevrouw zegt ‘hmm even kijken hoor’, kijkt meerdere keren op de klok en begeleidt de luchthappende vrouw naar haar zwarte stoeltje. Eenmaal op haar stoel steekt ze meteen een tirade af over haar nieuwe heup en vertelt ze dat ze al een week binnen zit maar nu toch echt naar de kapper moest: ‘Ik bedoel, kijk dan naar mijn haar! Tja, mijn dooie beest was er inderdaad niks bij. Hoogtepuntje? Dat was toen de kappermevrouw er zo, per ongeluk, een hele pluk haar uit trok. Oepsie, hihi.

En toen, ja toen was ik eindelijk aan de beurt. Dus de mevrouw van de kapper is lekker aan het knippen, roept ondertussen een paar keer ‘Moet je toch horen wat ik laatst mee heb gemaakt’, tegen haar collega en ik bungel ondertussen zorgeloos met mijn beentjes, omdat ik nooit bij de grond kan in die achterlijke hoge kapperstoelen.

Maar je raadt noooooit wat de kappervrouw nou heeft gedaan. Ze heeft op EIGEN initiatief mijn haar ‘rond geknipt’. Rond. Geen idee wat het überhaupt betekent, zag geen enkel verschil met mijn vorige model, maar ze zei dat ze het had gedaan en ze had het niet met me overlegd dus ik was furieus. Ik bedoel, hallo zoiets doe je toch niet!? Kom op zeg. Niet dat ik dat ook tegen de kappermevrouw zei, ben niet helemaal besodemieterd. Nee zeg. En nu moet je quasi verbaasd kijken, je mond geschrokken opendoen en huh!?-geluidjes maken. Tot zover de sensatie.

Meer lezen van Esther
‘Henk is een hypocriet’
‘Viswijf’
‘De geel met bruine nachtmerrie’
‘Zeg maar dag met je handje’
‘Hoera! Er even lekker tussenuit’

3 thoughts on “‘Je raadt noooooit wat ik nou heb gedaan’ | Column | Chapter2.nl

  1. Haha, hoe kwam je er achter dan? Bij mij werd het ook altijd rond geknipt (dat is dat het aan de voorkant korter is dan achter, als je je haar dan naar achter laat hangen is het een halve cirkel zeg maar), maar heb het een tijd terug recht laten knippen omdat het dan aan de voorkant wat langer is/lijkt.

Geef een reactie

