5 herfst DIY’s die ik wil maken | Chapter2.nl

De zomer vloog voorbij en nu is het alweer herfst. Hoewel ik van de zomer houd, vind ik het altijd heel fijn als het weer herfst is. De bladeren die verkleuren aan de bomen, de avonden waarop je lekker met een dekentje op de bank kunt hangen en de bordeaux- en okergeelkleurige kleding die je weer uit de kast kunt halen. Omdat je toch meer binnen bent met het koude weer, is het ook leuk om dingen te maken. Dit zijn de vijf herfst DIY’s die ik wil maken deze herfst.

1 – Dennenappel slinger


Bron: thesweetestoccasion.com 

Dennenappels in overvloed tijdens de herfst, alles valt tenslotte van de bomen. Ik vind het dan ook heel leuk om te wandelen in het bos en allerlei bladeren, dennenappels en kastanjes mee te nemen. Meestal leg ik ze gewoon mooi neer op een dienblad, maar dit idee vind ik zo onwijs leuk: een slinger van dennenappels. Je hebt verder alleen nog wat touw nodig om ze mee om het op te hangen, hoe makkelijk is dat? Ik ga deze DIY sowieso maken, want zo’n slinger moet ik naast mijn lichtjesslingers ophangen als het nog kouder wordt buiten. Too cute.

2 – Geverfde dennenappels


Bron: whimzeecal.com

We gaan nog even door met de dennenappels, want ook deze DIY kan niet ontbreken in het rijtje. Ik bedoel maar even: combineer de eerste DIY met deze DIY en je hebt een onwijs mooie slinger voor in je woonkamer/slaapkamer/waar dan ook. Oh my, de drang om deze slinger nu al te gaan maken is groot. En stiekem wil ik dit ook nog maken als ik toch dennenappels aan het versieren ben (ook al is het eigenlijk voor kinderen, don’t judge me!)

3 – Appel op een stokje

Bron: craftberrybush.com 

Gezond eten als het herfst is? Best wel lastig als er zoveel lekkers te koop is in de winkels. Pepernoten, warme chocolademelk, nog meer chocolade (in belachelijk veel smaken), koekjes en de special’s bij Starbucks met een overload aan slagroom. Tussen die lekkere, maar ongezonde, tussendoortjes door is het belangrijk om fruit binnen te krijgen. Met deze DIY krijg je toch nog wat vitamines binnen door de appelpartjes. En het is lekker, want chocolade of noten. Ik wil ze allemaal maken.

.. misschien moet ik een lijstje maken met recepten die ik allemaal wil maken in de herfst/winter?

4 – Uil nailart

Bron: easynailartdesignsidea.com

Geen DIY-lijstje zonder nailart, natuurlijk. Hoewel ik niet meer heel veel mijn nagels lak (shame on me), wil ik deze herfst weer aan de slag met mijn nagellakcollectie. Nailart hoort daar uiteraard ook bij. Vooral deze uiltjes zo lief. In een ver verleden maakte ik ook al eens uiltjes op mijn nagels, en ooit maakte ik eens hele mooie bladeren op mijn nagels. Een van mijn beste nailartcreaties ooit, al zeg ik het zelf.

5 – Bladeren tekenen

Bron: esty.com

Super hipster, hoor ik je denken. Maar wauw, ik vind bladeren tekenen echt iets tofs. Ik zie vaak hele mooie creaties voorbij komen op Instagram en ben regelmatig jaloers op mensen die zo mooi kunnen tekenen/schilderen. Deze herfst wil ik ook zo graag mijn schetsboek tevoorschijn toveren om weer te gaan tekenen, het is namelijk al veel te lang geleden dat ik tekende. Heel stom, want ik vind tekenen heerlijk om te doen. Ik deed het altijd maar ik doe het nu bijna nooit meer. Hoogtijd om daar weer mee te beginnen dus, en bladeren tekenen lijkt me een goede start.

Meer DIY-artikelen lezen?
3 DIY’s voor als je op kamers gaat
10 DIY’s voor je IKEA moppe kastje
DIY: Je eigen kledingrek maken

8 thoughts on “5 herfst DIY’s die ik wil maken | Chapter2.nl

  1. Pingback: Paula’s Diary #9 | Blauwe mayonaise & ziek zijn | Chapter 2

  2. Pingback: 50 dingen die je kunt doen in de herfst | Chapter 2

  3. Pingback: Deze 5 kerst DIY’s wil ik maken | Chapter 2

Geef een reactie

