Wat als… we fulltime zouden kunnen bloggen? | Wat als #1

De “Wat als…”-vraag popt regelmatig op als we ergens over nadenken. Wat als we de loterij winnen? Wat als het allemaal niet lukt? Wat als we later geen baan kunnen vinden? De vragen zijn vaak positief, maar ook negatief. In deze nieuwe rubiek delen we onze hersenspinsels op een van de vele “Wat als…”-vragen. Deze week: “Wat als… we fulltime zouden kunnen bloggen?”

Paula: Fulltime bloggen leek altijd onmogelijk. Ik zag mezelf ook nooit als professionele blogger. Nu Chapter 2 beter loopt dan ik ooit had kunnen dromen, voel ik me wel een stuk professioneler qua bloggen. Misschien dat fulltime bloggen er ooit wel in zit, who knows? Stiekem droom ik er de laatste tijd wel een beetje van. Want laten we eerlijk zijn, fulltime bloggen zou echt geweldig zijn. Ik weet dat we er nog lang niet zijn met onze blog, maar het begin is er. En ik droom graag groots, dus als ik duizend bezoekers per maand zie staan in de statistieken schieten mijn gedachten alle kanten op.

Ik zie Anna en mij al zitten in een klein kantoortje aan witte bureau’s, werkend achter onze laptop. Inclusief mooie zit- en eethoek met koperen accessoires (a la Vera Camilla), fijne kussens en moderne stoelen. En natuurlijk planken vol producten en boeken die we allemaal mogen reviewen. Ik zie Anna en mij in gedachten al salades maken voor de lunch ’s middags en misschien zelfs video’s opnemen. In mijn dromen zie ik zelfs al een kleine redactie naast Anna en mij in het kantoor zitten. Maar goed, back to reality: ik droom graag groots inderdaad, en ik vind dat iedereen dat zou moeten doen. Het betekent niet dat je dromen dan uitkomen – tenminste dat denk ik persoonlijk niet – maar wel dat je durft om groots te denken. Dat is iets moois, en iets wat weinig mensen nog doen omdat alles realistisch moet zijn tegenwoordig. Droom gewoon groots, want alleen het dromen zelf is al fijn.

Verder lijkt echt fulltime bloggen me ook wel enorm eng. Je hebt zoveel verantwoordelijkheden, je moet zelf je pensioen bij elkaar schrapen en de administratie op orde houden. Vooral die extra dingen lijken me een drama. Ach ja, ondanks dat wil ik het nog steeds wel. Je moet iets over hebben om te doen wat je leuk vindt toch?

One thought on “Wat als… we fulltime zouden kunnen bloggen? | Wat als #1

Geef een reactie

