Column | De geel met bruine nachtmerrie | Chapter2.nl

Lange werkdag achter de rug en de behoefte om lekker vooral niet te koken vanavond maar wel dingen te eten die niet goed voor me zijn, want: honger. En hoe langer ik stond te wachten op de, uiteraard, vertraagde trein, hoe groter deze behoeftes werden. Ken je dat gevoel?

Zeiknat van de regen, stond ik daar, op het perron. Te doen alsof het zomer was in mijn net-niet-winterjas-maar-eigelijk-is-het-gewoon-een-soort-dik-vest. Wist ik veel dat het weer a la tropisch regenwoud zou zijn, anders had ik echt wel iets aangetrokken met heel veel capuchons.

Op het moment dat de trein EIN-DE-LIJK, potjandorie nog aan toe, het station binnen kwam rijden, zat er, geloof ik, zelfs make-up in mijn bilnaad. Verder ging ik voor het luchtje ‘natte hond’ en lieten mijn schoenen bij elke stap zulke natte voetstappen achter dat ik zo door kon gaan voor naaktslak.

Ik dacht dat ik alles gehad had, dat het niet meer erger kon, dat ik nooit meer zelfmedelijden zou kunnen krijgen. Ik had het mis. Ik stapte nietsvermoedend in de trein, en daar in de hoek zag ik het liggen, op een tafeltje. De geur was zo onverdraagbaar en fantastisch tegelijk. Als zon in de winter en regen in de zomer. Het stond er te pronken, in al zijn glorie. Schitterend geel met bruin.

Ik kwam steeds dichterbij, ik kon het bijna aanraken. En toen werd ik ruw uit mijn droom verstoord, en ik mocht alleen maar toekijken. Hoe iemand de patat met pindasaus naar binnen werkte alsof ze in geen jaren had gegeten en ik kon wel janken. Patat in de trein zou verboden moeten worden.

3 thoughts on “Column | De geel met bruine nachtmerrie | Chapter2.nl

  1. Pingback: ‘Je raadt noooooit wat ik nou heb gedaan’ | Column | Chapter2.nl | Chapter 2

Geef een reactie

