wpid-img_20150906_154104.jpg

Paula’s Diary #7 | Stage lopen, koken met Anna & uitgeput naar huis

Dit was misschien wel een van de meest slopende weken van dit jaar. Ik begon namelijk met mijn stage bij VROUW. Onwijs leuk tot nu toe, maar ik moet erg wennen aan het 9-tot-5-ritme, zulke lange dagen ben ik namelijk écht niet gewend. Anyway: dit was mijn week.

MAANDAG
OH MY GOD. Mijn eerste stagedag. Ik was best zenuwachtig (gelukkig niet heel erg voor mijn doen). Meer hier over kun je uitgebreid lezen in de column van afgelopen zaterdag.

DINSDAG
De tweede stagedag alweer. Pfoe. Ik moet wennen aan het vroege opstaan, maar het ging wel oké. Ik nam yoghurt mee als lunch en vertrok weer naar Amsterdam. Vandaag kreeg ik op stage wederom een overdosis informatie, maar de dag vloog om. Toen ik thuiskwam had een huisgenoot lasagne gehaald die ik zo in de oven kon gooien. Heel erg fijn!🙂

image

WOENSDAG
Woensdag was een waar kledingdrama. Ik leende een panty van een huisgenoot (want blijkbaar had ik die niet meegenomen van huis) en ging naar stage. Tot zo ver ging alles top. Mijn rokje zat prima en ik voelde me er nog goed in ook – en ik draag normaal gesproken dus nóóit een jurk of rok. En toen scheurde mijn panty op stage omdat ik aan een pluisje trok die er op zat. Oeps. Dus liep ik de hele dag rond met een mega ladder in mijn panty. Sexy as hell natuurlijk.. eh. Gelukkig maakte iemand op de redactie er gewoon een grap over, dat scheelde.

In Utrecht kocht ik snel de dikste panty die er was bij Hema en rende ik een willekeurig pashokje in om me om te kleden. Probleem opgelost.

DONDERDAG
De stagedag vloog om. Ik was wel later klaar dan normaal omdat ik nog dingen af moest maken, maar dat maakte niet veel uit want: Anna kwam naar mij toe! We maakten een pasta ovenschotel met ham/kaas en dat was onwijs lekker. Daarna keken we samen Expeditie Robinson. En we kletsen ondertussen nog over stage en over onze blog, natuurlijk.

image

En dit lieve armbandje kreeg ik van Anna. Het is van de webshop My Jewellery.

VRIJDAG
Fri-yay! Ik was eerder klaar op stage en ging zo snel ik kon met de trein naar Utrecht. Even eten en door naar huis in Leeuwarden. De treinreis van twee uur was zo om want van Utrecht tot Zwolle zat ik naast mijn huisgenoot Pip en van Zwolle naar Leeuwarden naast een vriend die ik ken van de middelbare school. Vet gezellig! We kletsen bij over onze eerste stageweken. Hij loopt namelijk ook stage in Amsterdam.

En wauw. Ik was heel blij om thuis te komen en mijn ouders en zusje weer te zien. Ik mis ze soms wel, ondanks dat ik me ook prima vermaak in Utrecht.

ZATERDAG
Uitslapen na een volle stageweek was heel erg fijn. Ik kwam pas half elf mijn bed uit en daarna kon ik lekker ontbijt maken. Alle beleg ik huis, lekkere broodjes en de thee was al gezet. Heerlijk om thuis te zijn🙂 Ik plunderde de kast natuurlijk ook even en at me vol aan koekjes en chocolade. Ook nam ik een bad en chillde ik de hele dag in mijn pyjama. Ik was wel toe aan zo’n chilldag want ’s avonds rond een uur of acht viel ik al weer bijna in slaap.

image

ZONDAG
Lekker thuis zijn bij mijn ouders kan ik nog meer waarderen nu ik op mezelf woon, echt hoor. Vandaag was ik ook lekker lui maar trok ik wel mijn normale kleren aan. Ik wandelde een stuk met mijn vader door het Leeuwarder Bos en voerde oud brood aan de eendjes (seriously, dat blijft gewoon leuk om te doen ook al ben ik twintig). Het was lekker om even te lopen en de frisse lucht op de snuiven. We liepen trouwens ook langs bramenstruiken. Er zaten veel bramen aan dus we plukten een paar om op te eten. Super leuk.

Daarna ging ik nog even thuis eten en nu zit ik in de trein naar Utrecht. Ik zit vol van de pasta inclusief heerlijke rode pastasaus die mijn moeder maakte.

Volgende week ga ik vrolijk verder met mijn stage, bezoek ik Vogue’s Fashion Night Out met Anna en blijf ik het weekend waarschijnlijk in Utrecht. Tot de volgende diary over twee weken.

3 thoughts on “Paula’s Diary #7 | Stage lopen, koken met Anna & uitgeput naar huis

  1. Pingback: Paula’s Diary #9 | Blauwe mayonaise & ziek zijn | Chapter 2

  2. Pingback: Paula’s Diary #10 | Door de kou fietsen, uiteten en herfstweer | Chapter 2

Geef een reactie

