Column | Mijn eerste stagedag bij VROUW

Het zijn de paar seconden nadat ik wakker ben geworden. Ik besef me heel even niet waar ik ben, waar het te vrolijke geluid dat ik hoor vandaan komt en waarom ik in hemelsnaam zo vroeg wakker ben. Het is vakantie toch? En dan besef ik me dat ik net wakker ben geworden in Utrecht, dat mijn wekker op mijn telefoon die te vrolijke deuntjes maakt en dat ik mijn bed uit moet want.. MIJN EERSTE STAGEDAG BEGINT VANDAAG.

Iemand hoefde het woord ‘stage’ maar te noemen de afgelopen weken en ik flipte al meteen. Ik kreeg een soort paniekaanval en een golf van blijdschap over me heen iedere keer als iemand het stage-woord hardop zei. Begrijp me niet verkeerd, ik kijk enorm uit naar mijn stage, maar aan de andere kant vind ik het doodeng en wil ik het liefst wegrennen. Maar dat deed ik niet. Afgelopen maandag stapte ik namelijk in de trein naar Amsterdam, klaar om te beginnen met mijn eerste stagedag bij VROUW.

image
Bron: http://www.pinterest.com

Langzaam loop ik door de menigte op het station. Het is hartstikke druk overal, heel anders dan in het Noorden. Ik kom drie Starbucksen tegen onderweg maar loop ze alledrie voorbij. Daar heb ik geen tijd voor, ik moet naar stage. Ik loop verder en kom aan bij het grote Telegraafgebouw. De bekende letters van de krant sieren op het saaie gebouw. Mensen lopen achter elkaar naar binnen. De bliepjes van de toegangspoortjes klinken door de hoge hal heen. Binnenkort heb ik ook mijn eigen pas en kan ik meteen doorlopen zoals iedereen hier. Dan hoor ik er echt bij. Nu moet ik het doen met een bezoekerspas en wacht ik tot mijn stagebegeleider me ophaalt.

Binnen no-time ben ik van de hal naar de redactie gelopen met mijn stagebegeleider. Draaideur door, roltrap op, deur door en langs redacties van de reiskrant en autovisie. Ik zit aan mijn eigen bureau en surf wat op internet voor inspiratie. Om half tien gaan we vergaderen voor het whiteboard. Er hangen allemaal memo’s in felle kleuren waarop onderwerpen van online artikelen staan. Even later zitten we met de online redactie en een paar andere redactieleden voor het whiteboard. Iemand zegt wat, iemand anders reageert en ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar noem toch wat onderwerpen voor artikelen vandaag.

Na een paar artikelen, heel veel informatie over hoe de systemen werken en inlogcodes verder is het al bijna vijf uur. Ik ben zo klaar, gelukkig. Mijn hoofd tolt een beetje van alle info en ik kan zo in slaap vallen, maar de dag was heel leuk. Iedereen helpt me als ik iets niet weet, iedereen is aardig. En de stage is tot nu toe écht geweldig. Had ik me hier nu zo druk over gemaakt?

One thought on “Column | Mijn eerste stagedag bij VROUW

  1. Pingback: Column | Liefde voor de herfst | Chapter2.nl | Chapter 2

Geef een reactie

