IMG_3644

Lieve Paula #7 | Stop de tijd

Elke week schrijven wij elkaar een digitale brief. Deze week: een brief van Anna aan Paula over het stil zetten van de tijd. 

Lieve Paula,

Afgelopen week stuurde je een foto door. Facebook had je er aan herinnerd dat je deze week al 3(!) jaar vrienden met mij bent. Drie jaar geleden begonnen we aan onze studie. Ik voelde me opeens weer brugpieper en vond alles eng. Ik kon me niet voorstellen dat ik ooit journalist of schrijver zou gaan worden. Bovendien lag mijn hele studententijd nog voor me. Er ging een wereld voor me open.

Als ik wist dat onze studietijd zó snel voorbij zou vliegen, had ik er misschien wat meer bij stil gestaan. Kunnen we de tijd even stop zetten? We gaan deze maand ons vierde jaar in en dat klinkt echt heel beangstigend (vind ik). Ik vond het al raar toen we derdejaars werden. Nu voel ik me oud, maar ook jong. Oud omdat de tijd zo snel gaat en jong omdat ik nú al bijna klaar ben en moet werken (met de wetgeving van tegenwoordig is dat waarschijnlijk tot m’n 98e).

Dit jaar wil ik niet alleen keihard werken, maar ook extra genieten van alle studentenvoordeeltjes. Voor we weten, is de pret voorbij en begint het ‘grote-mensen-leven’. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik voel me ontzettend klein in een veel te grote wereld. Wanneer ik over WTC loop, verdwijn ik in de menigte en ga ik op in de drukte. Het is allemaal nog vrij surrealistisch.

Wat ik wil zeggen, is het volgende: geniet! En wel hierom:

Als student…

  • kun je gratis reizen
  • krijg je korting tijdens culturele uitstapjes zoals musea en bioscopen
  • kan alles, want je bent student
  • ben je flexibel
  • heb je een excuus om eindeloos te feesten
  • leer je jezelf voor het eerst echt kennen
  • hoef je nog niet alles te weten, want je bent student en moet nog leren
  • heb je recht op fatsoenlijke colleges, maar…
  • kun je ook prima in bed blijven liggen tijdens die colleges
  • bepaal je je eigen tijden
  • ben je altijd vrij

Iedereen die zich geroepen mag de lijst aanvullen. Graag zelfs, ik ben benieuwd naar al jullie reacties🙂

Liefs,

Anna.

2 thoughts on “Lieve Paula #7 | Stop de tijd

  1. Pingback: Lieve Paula #8 | De struggle die afvallen heet | Chapter 2

Geef een reactie

