het-vogue-fashion-s-night-out-t-shirt-door-viktor-rolf_1

Agenda september 2015

Wauw, 3 september alweer! Volgens mij was het gisteren nog nieuwjaarsdag en stond ik met mijn champagne het nieuwe jaar in te luiden naast het Louvre in Parijs (ja, echt!). Om de nieuwe maand goed te beginnen deel ik zoals jullie van mij gewend zijn weer de leukste tips voor deze maand. 

1. Vogue Fashion’s Night Out

het-vogue-fashion-s-night-out-t-shirt-door-viktor-rolf_1

Fotografie: Ruben de Wilde

Vogue Fashion’s Night Out is één van mijn favoriete mode-evenementen van het jaar. Door heel Amsterdam zijn de winkels extra lang open en kun je heel, heel veel korting scoren. In de Bijenkorf wordt jaarlijks een catwalk gebouwd en zoals elk jaar kun je ook dit jaar weer het special VFNO-shirt kopen. Dit jaar ontworpen door Viktor&Rolf (hebben, hebben, hebben!). Het shirt is al online te koop, maar pas tijdens de avond zelf kun je ‘m eenmalig in de winkel vinden. Kijk voor het volledige programma vooral even hier. Aanradertje dit, Paula en ik gaan er dit jaar ook weer heen.

Wanneer: donderdag 10 september 2015 van 18.00 – 22.00

2. Ode aan de Nederlandse mode

20150604_gem-odemode_05_459_rsabrinabongiovanniphotography-2

Fotografie: Sabrina Bongiovanni

Alle modeliefhebbers opgelet! Er komt weer een fantastische expositie aan dit najaar. Het Gemeentemuseum in Den Haag zette de tentoonstelling Een ode aan de Nederlandse mode op om al ‘onze’ fantastische modeontwerpers (denk aan Viktor & Rolf, Iris van Herpen en Jan Taminiau) een podium te geven. Naast de meer dan honderd creaties die te zien zullen zijn, focust het Gemeentemuseum op de ontwikkeling van mode in Nederland van 1900 tot nu.

Wanneer: van 19 september 2015 tot en met 7 februari 2016

3. Downton Abbey

DA6_-Season_Release_1080x1020

Zoals jullie misschien wel weten, ben ik een echte Downton Abbey-fan. Ik kan deze serie aan iedereen aanraden die van drama, romantiek en een beetje geschiedenis houdt. Deze maand begint het allerlaatste seizoen (snik snik). Ik ga zeker kijken en ik hoop jullie ook (begin dan wel even bij seizoen 1 als je het nog niet hebt gezien). De trailer vind je hier en voor alle mede-fans, ja ik werd ook emotioneel.

Wanneer: vanaf 20 september 2015

4. The Intern

15021514_70260_Still_7_s-high

Anne Hathaway is top! En deze maand komt er weer een leuke film aan met Anne in de hoofdrol. Ze speelt hier een succesvol CEO van een groot bedrijf. Wanneer het bedrijf een stagiair zoekt, biedt een oude man (Robert De Niro) zich aan besluit het bedrijf een nieuwe weg in te slaan. Grappige en ontroerende film over een CEO die beste vrienden wordt met de oudste stagiair ooit. Trailer zie je hier.

Wanneer: vanaf 24 september 2015

5. Sneeuwwitje

Campagnebeeld-Sneeuwwitje_2

Fotografie: Jorine Witte

Het Noord Nederlands Theater komt dit jaar met een moderne uitvoering van de klassieker Sneeuwwitje. In deze nieuwe uitvoering wordt Sneeuwwitje niet wakker in een klein dwergenhuisje, maar in een grote shopping-mall. Stiefmoeder, prins en dwergen komen uiteraard gewoon terug in dit bijzondere verhaal over nieuwe idealen in de huidige samenleving.

Wanneer: tussen 1 september en 10 december 2015

4 thoughts on “Agenda september 2015

Geef een reactie

