‘Ik ben er inmiddels wel tevreden mee’| Me & My Desk #1

Potloden, stiften en washi tape over het hele bureaublad of juist een clean desk met zwart-witte accessoires? Elk bureau ziet er weer anders uit. In deze rubriek lees je meer over iemand en zijn/haar bureau. Inclusief interview en fijne foto’s zodat je meteen interieurinspiratie op doet. In Me & My Desk #1: mijn eigen bureau thuis.

Mijn bureau in drie woorden.. 
Kleurrijk, geordend, vrolijk.

Hoe lang heb je dit bureau al?
Al een paar jaar, een jaar of zes denk ik. Ik kreeg het van mijn oom en tante omdat die het niet meer nodig hadden en sindsdien staat het in mijn kamer. Alle plaatjes en andere dingen hangen er nog maar heel kort, ik verander namelijk regelmatig de inrichting van mijn kamer en dus ook de plaatjes boven mijn bureau.

Bureau Paula 1 (2)

Bureau Paula 1 (11)

Grootste bureau-ergenis
Dat mijn pennen, stiften en potloden vaak door elkaar liggen in de bakjes. Ik wil het liefst dat elke soort bij elkaar ligt, maar ik heb geen zin om het elke keer weer ‘goed’ bij elkaar te zetten.

Wat is je favoriete item die boven je bureau hangt?
Ongetwijfeld de dromenvanger van papier. Ik zag ooit zo’n dromenvanger op Tumblr en wilde het meteen ook in mijn kamer hebben. Ik vond een tutorial op YouTube die makkelijker was dan ooit, maakte de dromenvanger en sindsdien hangt ‘ie in mijn kamer. Maar de mooie plaatjes uit Flow vind ik ook heel erg mooi en zijn stiekem ook allemaal favoriet.

Bureau Paula 1 (8)

Wat zeggen de plaatjes boven je bureau over jou?
Dat ik fan ben van Pretty Little Liars en The Vampire Diaries, maar ook wel dat ik creatief ben. Een paar dingen heb ik namelijk zelf gemaakt, zoals de dromenvanger. Ook de cd’s met plaatjes er op heb ik zelf gemaakt. Ik heb gewoon oude cd-rom’s gebruikt en die gecustomized. Met wat plaatjes uit tijdschriften en van internet en een beetje typex heb je zo een leuke decoratie voor in je kamer. En het kost niets.

Er hangt een foto van Anna Nooshin boven mijn bureau omdat ik fan van haar ben. Zij is een van mijn voorbeelden omdat ze een succesvol eigen online magazine heeft, iets wat ik ook wel zou willen.

Andere plaatjes en quotes zeggen misschien wel dat ik onzeker kan zijn. En dat klopt ook wel, want soms ben ik dat ook. Quotes als: ‘Geef je over aan wat er is, laat los wat er was en heb vertrouwen in wat er komt’ en ‘Als je nooit bang bent kun je ook niet dapper zijn’ zijn reminders voor mezelf dat onzeker zijn helemaal niet erg is, en dat ik vertrouwen moet hebben in dat het goed komt. Verder hangt er een foto van Anna Nooshin boven mijn bureau omdat ik fan van haar ben. Zij is een van mijn voorbeelden omdat ze een succesvol eigen online magazine heeft, iets wat ik ook wel zou willen. Daarnaast vind ik haar kledingstijl heel mooi.

Wat is onmisbaar op je bureau?
Mijn laptop, natuurlijk, omdat ik daar veel op doe – bloggen, dingen voor school en YouTube filmpjes kijken. Mijn notitieboekje is ook onmisbaar omdat ik daar mijn planningen voor mijn blog in maak en dingen in schrijf die ik moet onthouden. En mijn nieuwe Rabo Scanner, die ik nog niet eens gebruikt heb, kan ik ook niet missen. Ik kijk graag online wat er op mijn rekening staat.

Bureau Paula 1 (1)

Bureau Paula 1 (14)

Ben je tevreden met je bureau zo?
Ja, ik ben er inmiddels wel tevreden mee. Ik ergerde me eerst altijd aan het feit dat ik geen wit bureau heb, maar inmiddels ben ik dit bureau ook wel gaan waarderen. En ik heb een wit bureau in mijn nieuwe kamer in Utrecht, dus dat is ook leuk. Ik heb nu al zin om dat bureau ook zo mooi te maken, al denk ik dat ik dat bureau wel wat rustiger houd met minder plaatjes er boven.

3 thoughts on “‘Ik ben er inmiddels wel tevreden mee’| Me & My Desk #1

  1. Pingback: ‘Ik geef mijn bureau een 10’ | Me & My Desk #2 | Chapter 2

  2. Pingback: ‘Mijn bureau laat alles zien waar ik van houd’ | Me & My Desk #3 | Chapter 2

Geef een reactie

