Column | Hoera! Er even lekker tussenuit | Chapter2.nl

Als een hinde op de vroege morgen, verplaats ik mijzelf van mijn
warme tentje naar het witte, in chemische schoonmaak-stoffen verstikte, wc-hokje. Wc-rol onder de arm geklemd en gaan. Iemand met een missie. Iedereen staat elkaar al vrolijk goedemorgen te wensen, kopjes koffie te drinken en te roddelen over de kampeerders tegenover hun. Die ze úiteraard weer tegen moeten komen terwijl ze ook al in hetzelfde dorp wonen. Ah zielig.

Eenmaal aangekomen neem ik met mijn prinsheerlijke billetjes plaats op de wc-bril. In het hokje naast me hoor ik iemand mopperen over het feit dat er nergens wc-papier hangt. Zo’n lekker Haags accent. Liefdevol staar ik naar mijn, zelf meegebrachte, wc-rol. En nee, ’s ochtends ben ik geestelijk en lichamelijk nog niet in staat mensen wc-papier aan te bieden. Of überhaupt iets te zeggen. Of teken te geven van leven. Behalve plassen dan, want daar ontkom je niet aan.

Na mijn ochtendplasje loop ik terug naar mijn tent. Wc-rol onder de arm geklemd. No shame no fame, zeg ik altijd maar. Wanneer ik langs de WiFi-hotspot loop zie ik ze alweer zitten. Jut, Jul en nog wat anderen, bijna bij elkaar op schoot, naast de stopcontacten. “Welke film ga je nu kijken dan”, vraagt een klein blond meisje aan een zichtbare oudere jongen. “Gaat je niks aan”, bekt hij terug. Vanuit de verte zie ik dat onze tentburen de kinderen al naar buiten hebben geloosd. “Lekker spelen”, hoor ik de kleuter roepen.

Terwijl ik richting het “lekker spelen” – geluid loop, hoor ik mensen uit de bijbehorende appartementen schreeuwen tegen hun blaffende hond. Ik kan horen dat ze uit hartje Amsterdam komen. Ik weet wie het zijn, dezelfde schreeuwende mensen hoorde ik gister nog schreeuwen over Skype naar hun zoon in Noorwegen. Tja dat is ook een eindje, daar moet natuurlijk dan ook volop contact mee gehouden worden, stel je voor. Het doet me denken aan de mensen uit Breda die ik gister sprak, ze gaan eerder naar huis omdat hun oudste anders zolang alleen is.

Eenmaal in de tent dump ik mijn rolletje wc-papier in mijn koffer en duik ik weer lekker in mijn slaapzak. Een wanhopige poging om de “lekker spelen”-kleuter te negeren die buiten lekker loopt te schreeuwen en tegen onze tent staat te schoppen. Terwijl haar moeder roept: “NIET DAAR, DAT IS NIET ONS TERREIN”. Tuig. En daar lig ik dan. Op mijn luchtbedje in hartje Italië.

Esther is een goede vriendin van ons en schrijft sinds vandaag stukjes voor Chapter 2. Dit is haar eerste column op onze blog.

4 thoughts on “Column | Hoera! Er even lekker tussenuit | Chapter2.nl

  1. Onlangs ging ik op de motor richting Sauerland, Heerlijk wind in je gezicht en onderweg de reuk van koeienstront opsnuivend. Met een rolletje WC papier in de motortas. Op mijn hotelkamer een heerlijke douche genomen en een heerlijk Duits biertje. op mijn kamer hangt een mooie ril WC papier.
    Dat geeft de motorrijder zin om weer terug te gaan.

  2. Pingback: Column | Zeg maar dag met je handje | Chapter2.nl | Chapter 2

  3. Pingback: Column | Viswijf | Chapter2.nl | Chapter 2

  4. Pingback: ‘Je raadt noooooit wat ik nou heb gedaan’ | Column | Chapter2.nl | Chapter 2

Geef een reactie

