Anna’s Diary #6 | Ein-de-lijk verhuizen | Chapter2.nl

Deze week stond in het teken van verhuizen, want ik had eindelijk ook een kamer gevonden. Lees snel verder als je benieuwd bent naar waar ik nu woon en hoe de verhuizing verliep.

Maandag

Een nieuwe week brak aan en om 09.00 uur zat ik weer klaar voor een volle week stage. Er gebeurde niet heel veel, ik heb alleen maar heel hard gewerkt (moet ook gebeuren). Ik heb ook geen foto’s van deze dag.

Die avond at ik samen met Eva een heerlijke salade die zij had gemaakt terwijl ik zo snel mogelijk van Amsterdam naar Leiden reed. Daarna keken we samen naar Pride & Prejudice. Deze film hebben we als kleine kinderen ontzettend vaak gezien en het was dus erg leuk om het nu nog eens samen te kijken. We hebben de rest van de avond jeugdherinneringen opgehaald.

Dinsdag

HollandseGroenten2

Op dinsdag maakte ik samen met Yara bovenstaande salade op stage. Voor het recept moet je nog even tot morgen wachten of alvast op Wendy Online kijken.

Die avond sprak ik met Thijs af in Amsterdam en aten we heerlijk bij de Bijenkorf. Ik was nog nooit in het Bijenkorf-restaurant geweest en het was geweldig. Helemaal niet druk en keuze uit heel veel dingen: Italiaanse lasagne, Japanse sushi, Oosterse wok, Magnum Bar, Frozz en ga zo maar door. Meer dan genieten, dus.

Woensdag

IMG_0004

Vandaag had ik de stage kick-off (ja, ik ben inderdaad allang met stage bezig, maar de officiële startdatum is pas 7 september, vandaar dat Windesheim nu nog even de stagevoorlichting gaf, handig!). Super goed moment om Paula en Esther weer eens te zien. We zijn lekker uit eten geweest in Zwolle en hebben eindeloos bijgekletst.

Donderdag

IMG_0005

Wederom een drukke, maar leuke dag op stage. Donderdag = koopavond, dus die avond hobbelde ik nog eventjes door Amsterdam met Thijs & Daan. Daarna maakte ik foto’s van de (in mijn ogen) futuristische, onwerkelijke metrobanen. Bovenstaande foto is resultaat. Vinden jullie het ook geen bijzonder beeld? Grote banen met daaronder zo’n lief schattig boompje.

Vrijdag

Wauw, ik heb nog nooit zo’n nutteloze vrijdag meegemaakt. Ik was vreselijk verkouden, moest constant niezen, had tranende ogen en bijna geen stem meer over. Ik ben wel naar stage gegaan en heb geprobeerd nog wat te werken, maar het was echt onmogelijk. Tussen de middag liep ik snel even langs Etos en kocht ik de sterkste neusspray die ze hadden.

Die avond stapte ik weer in de Intercity richting het noorden om alles klaar te zetten voor de verhuizing van dat weekend.

Zaterdag

Nog steeds niet helemaal fit en nauwelijks geslapen vanwege de verkoudheid. Uitgeput kwam ik mijn bed uitgerold, want ik had geen tijd om te blijven liggen. Ik moest nog van alles regelen en weigerde ziek te zijn. Ik besloot gewoon door te gaan met leven en bracht een bezoekje aan het centrum. Geen goed plan, want ik voelde me daarna nog minder goed met veel hoofdpijn en temperatuurwisselingen.

’s Avonds zocht ik nog de laatste dingen uit rondom de verhuizing.

Zondag

IMG_0006

De dag van de verhuizing. Met een grote bus vertrokken we die ochtend in de richting van… Leiden. Jazeker, na hier een maandje gelogeerd te hebben, begon ik de stad zo leuk te vinden dat ik besloot te blijven. Gelukkig vond ik net op tijd een kamer en heb ik nu eindelijk mijn eigen plekje.

Inmiddels lig ik in mijn nieuwe kamer op mijn eigen bed (eindelijk) naar de allereerste aflevering van Gossip Girl te kijken met een reep Milka-chocolade. Ik moet het toch even vieren natuurlijk. De hele week komen er gelukkig mensen langs, want iedereen wil mijn ge-wel-dige kamer bezichtigen. Ik moet nog heel wat dozen uitpakken, maar ik ben zo blij dat ik nu eindelijk weer mijn eigen plek heb, dit heb ik zo gemist.

Komende week begint Paula aan haar stage, in de volgende diary zul je ongetwijfeld veel over haar eerste week lezen. Tot dan!

5 thoughts on “Anna’s Diary #6 | Ein-de-lijk verhuizen | Chapter2.nl

  1. Pingback: Anna’s diary #7 | Vogue Fashion’s Night Out | Chapter2.nl | Chapter 2

  2. Pingback: Anna’s Diary #9 | Teveel om op te noemen… | Chapter 2

Geef een reactie

