Shopped: Kringloopwinkel

Soms lees ik blogposts over kringloopwinkels en ben ik meteen jaloers op de dingen die de blogger in kwestie heeft gekocht. Er is veel moois te vinden in kringloopwinkels, alleen moet je wel in een goede winkel zijn en goed kunnen zoeken – anders wordt het niks. Ik vond gelukkig, na een tijdje zoeken, ook een paar leuke dingen bij de kringloop. Dit is wat ik kocht.

Kringloop (2)

Isabel Allende – Paula (2,20), Renate Dorrestein – Het Geheim Van De Schrijver (1,50) en Maarten ’t Hart – Een Vlucht Regenwulpen (0,40)

Als ware booklover kan ik mijn hart ophalen in kringloopwinkels, want boeken zijn er vaak te over. In deze winkel was dat ook zo, er stonden kasten vol boeken en alles was op genre gesorteerd – heel handig! Bij de romans vond ik weinig goede boeken maar bij ‘literatuur’ stonden erg leuke boeken. Het boek van Renate Dorrestein over schrijven moest ik wel meenemen natuurlijk, maar mijn oog viel ook op het boek van Maarten ’t Hart. Ik heb gehoord dat het een goed boek is, dus die kocht ik ook voor 40 cent (wow!). Verder zag ik een boek met mijn naam in de kast staan, dus die heb ik bijna zonder het lezen van de achterkant meegenomen. Een boek met je eigen naam als titel is nu eenmaal leuk, haha. Maar volgens mij is dit ook wel een goed boek hoor. Isabel Allende is in ieder geval een bekende schrijfster uit Chili.

Kringloop (1)

Letterbak (1,80)

Over goedkoop gesproken, deze letterbak kocht ik voor nog geen twee euro. Niet normaal toch? Ik vond deze letterbak meteen al mooi en bedacht ter plekke dat ik mijn nagellak hier in kan uitstallen. Ik weet alleen niet zo goed of ik de zwarte randen wel zo mooi vind. Aan de ene kant vind ik de letterbak zo prima, aan de andere kant wil ik ‘m wit spuiten. Wat vinden jullie? Zo houden of toch in een andere kleur spuiten? Ik twijfel. Het aparte marble-achtige effect op de achtergrond vind ik wel heel tof.

Dat waren mijn aankopen. Het adres van de kringloopwinkel waar ik deze dingen kocht lees je hieronder. Emmaus zit overigens op meerdere plaatsen in Nederland en niet alleen in het Noorden. Tot de volgende blogpost!

Emmaus Friesland
Edisonstraat 14
8912 AW Leeuwarden

3 thoughts on “Shopped: Kringloopwinkel

  1. Hey Paula!
    Ik zou het zo laten anders word dat marmere printje misschien vies.
    Waar ligt het vlakbij in Leeuwarden? Want heb er nog nooit van gehoord. Ligt het dichtbij Bilgaard of meer richting de stad?
    Liefs,
    Mariëlla

Geef een reactie

