Lieve Paula #6 | De verleidingen op het station

Elke week schrijven wij elkaar een digitale brief, deze week: een brief van Anna aan Paula (met heel veel eten!).

Lieve Paula,

Dagelijks reis ik van Leiden naar Amsterdam en kom ik ontzettend veel verleidingen tegen die ik moet weerstaan. Mijn portemonnee vind het niet leuk en ik ook niet (op lange of korte termijn heb ik er altijd spijt van). Vandaag maak ik een rijtje met mijn favorieten om jou alvast voorbereiden op dit leed. Want girl, je krijgt heel wat te verduren.

Starbucks forever

lievepaula6.1

Van huis naar de redactie kom ik drie (ja, echt drie!) keer een Starbucks tegen. Eerst op Leiden Centraal, daarna op Amsterdam Zuid en vervolgens in de straat waar ik stage loop. Ik heb er in de drie weken dat ik stage loop nog niet aan toe gegeven, maar dat gaat vast snel gebeuren. Ik ken jou natuurlijk als geen ander en weet dat je nog meer dan ik van Starbucks houdt. Aangezien je in Utrecht woont en in Amsterdam een stageplek hebt, gaat het vast moeilijk voor je worden. Hebben we in ieder geval iets om onze stagevergoeding aan uit te geven! En genoeg aanbod voor een paar fijne Starbucksdates in de koude wintermaanden. Klinkt goed, toch?

Julia’s

lievepaula6.2

Wij hebben samen al meerdere keren samen pasta gegeten. Of dit nu thuis of bij Julia’s was, we zijn allebei grote fan. Deze toko kom ik ook zo’n drie tot vier keer tegen op een dag. Het is echt bizar hoe die dingen gaan. Ik weet nog dat er een tijd was dat Julia’s net nieuw was in Zwolle en Groningen. Het was hemels, hier is het alweer normaal en ‘een beetje voorbij’. Ik probeer tegenwoordig weer van het brood en de pasta af te blijven, maar elke keer als ik hier langsloop roept de geur me bijna naar binnen. Het is dan meestal tegen een uur of zeven en mijn maag rommelt zoals je weet nogal snel. Ik heb er de afgelopen drie weken één keer aan toe te geven.

Shop ‘till you drop

lievepaula6.3

In het noorden zijn we al blij met een Albert Heijn to go. Hier kan een station niet genoeg winkels hebben. Je kunt er makkelijk een uur spenderen als je trein vertraging heeft. Denk aan boekenwinkels (ik wil het liefst elke dag een nieuw boek aanschaffen), kledingzaken (Sissy Boy is erg populair hier) en HEMA en Etos voor al je beauty-producten. Je hoeft nu het centrum niet eens meer in te lopen om te gaan winkelen. Alles komt gewoon naar jou toe. Je hoeft alleen maar de trein te pakken en daar ga je, je komt terug met een lege portemonnee, volle tassen en geen idee van de stad zelf.

Beeld: We Heart It
4 thoughts on “Lieve Paula #6 | De verleidingen op het station

  1. Pingback: Lieve Paula #8 | De struggle die afvallen heet | Chapter 2

Geef een reactie

