Anna’s Diary #5 | stage, kapper & grote schoonmaak | Chapter2.nl

Ik excuseer me hierbij alvast voor het ontbreken aan beeld. Deze week was druk en tijd voor foto’s had ik niet. Of nee, ik had geen tijd om er over na te denken en daarom ben ik het een beetje vergeten. Natuurlijk heb ik nog wel gewoon leuke verhalen over mijn week, lees snel verder.

Maandag

Op maandag begon mijn tweede week stage. Blijft nog steeds spannend, maar het is echt zo leuk. Ik had deze dag twee interviews en verder schreef ik vooral artikelen voor de rest van de week (www.wendyonline.nl/author/annahofstra).

’s Avonds was ik ein-de-lijk herenigd met Paula (yay!). We hadden elkaar al superlang niet gezien en vandaag was Paula zo lief om voor mij naar Amsterdam Centraal te komen. We aten lekker pasta bij de nieuwe Julia’s aan de IJ-zijde. Ook kon ik nu eindelijk de nieuwe IJ-passage bewonderen. Ik was niet weg te slaan bij Kiko en kon me niet inhouden, dus ik kocht nieuwe nagellak met gel top coat. Hij is zo mooi! Ben er nog niet over uit of ‘ie echt langer blijft zitten. Toen ik thuis kwam, was ik kapot en liet ik zoals bijna elke avond het huishouden liggen (shame on me!). Na het uitschrijven van de interviews, sprong ik gelijk onder de douche en daarna ging ik lekker slapen.

Dinsdag

Dinsdagochtend ging ik naar Amersfoort voor een bezichtiging, want hoe dramatisch dit ook klinkt: ik heb nog steeds geen kamer. Ik hoop dat er snel een einde komt aan deze wanhoop. Na de bezichtiging wilde ik natuurlijk zo snel mogelijk weer terug in Amsterdam zijn, omdat ik gewoon naar stage moest. Uiteraard had NS er geen zin in en strandde ik in Hilversum. Uiteindelijk ben ik via Weesp naar Schiphol gereisd en vanaf daar naar Amsterdam-Zuid. Je moet er iets voor over hebben, hoor.

Verder heb ik die dag vrij weinig gedaan (naast werken). Het klinkt misschien een beetje saai, maar mijn dagen zijn echt erg leuk en interessant. Het is zwaar, maar het is zo leuk om elke dag zoveel te mogen doen.

Woensdag

Woensdagochtend, 08.00u: ik sta op station Leiden Centraal. Samen met nog een paar honderd anderen moet ik richting Schiphol en Amsterdam Zuid. NS heeft me deze week behoorlijk tegengewerkt, ik kon namelijk weer niet met de trein. Uiteindelijk ben ik over Haarlem naar Amsterdam Centraal gegaan om vervolgens vanaf daar naar Amsterdam Zuid te reizen. Mijn OV-kaart heeft heel wat te verduren gehad (yay voor gratis studenten-ov).

Die avond hield ik een De Slimste Mens-marathon. Ook las ik eindelijk het boek Dark Places uit. Nu wil ik de film zien. Zijn er nog meer meiden die ook fan zijn van Gillian Flynn? Let me know!

Donderdag

broodje2

Just another day at the office… Heerlijk gewerkt én gekookt voor Wendy Online. Op de foto hierboven kun je al zien wat ik maakte, maar morgen zal ik het recept met jullie delen. Ik kan jullie alvast vertellen dat het echt geweldig was. Ik probeer mijn gezonde leefstijl weer een beetje op te pakken door te beginnen met mijn voeding. Ik let gewoon meer op wat ik eet nu en natuurlijk is dat niet altijd even gezond, maar ik ben me er in ieder geval bewust van.

Ik liet me vandaag vertellen dat je op weg naar een gezonde leefstijl vier fases doorgaat:

  1. onbewust ongezond eten
  2. bewust ongezond eten
  3. bewust gezond eten
  4. onbewust gezond eten

Ik zit nu tussen 2 en 3 in en heb dus een lange weg te gaan. Toch vind ik het erg interessant om het ook eens zo te bekijken. Het is best hoopvol om te zien dat het wel echt kan.

Vrijdag

Yea! Vrijdag! Ik houd van deze dag. Het was vrij rustig op de redactie en ik had mijn lijstje vrij snel afgewerkt. Hierna heb ik nog allerlei extra klusjes gedaan. Ik pakte bijvoorbeeld de winpakketten voor alle winnaars van een afgelopen winactie. Het was zo leuk om eens van de andere keer te bekijken hoe dit allemaal gaat.

’s Avonds kwam Eva naar Amsterdam en hebben we heerlijk gegeten in de Pijp bij het café Flinck. Daarna zijn we nog even het Rembrandtplein op geweest: erg druk, erg toeristisch, ook erg leuk! Ik was hier nog nooit geweest en het is zo leuk om de stad nu steeds beter te leren kennen. Het komende halfjaar kan ik alle plekjes ontdekken. Heeft iemand nog ultieme tips?

Zaterdag

Oei, we sliepen héél lang uit, want we waren pas laat uit Amsterdam thuis gekomen. Toen we eenmaal wakker waren besloten we dat het tijd was voor een grote schoonmaak. We moesten vier (!) wassen doen, de afwas doen, de badkamer schoonmaken, de ramen schoonmaken en stofzuigen. We zijn begonnen met de enorme bult was en een afwasje. Daarna zijn we de stad in gegaan (oeps!).

IMG_0001

We besloten samen naar de kapper te gaan en op de foto hierboven zie je dat mijn haar weer een stukje korter is. Ik had er opeens weer zin in. Ik heb een lange bob laten knippen. We lunchten daarna nog lekker in het centrum en daarna ging ik boodschappen doen om vervolgens de bende thuis weer aan te treffen. Ik haalde vier wassen uit de machine en ben nog nooit zo creatief geweest in het ophangen van mijn was. Het moest toch ergens drogen.

Die avond hebben we flink opgeruimd, maar ook heerlijk gegeten en lekker gekletst en gelachen.

Zondag

IMG_0002

Zondag blijft de meest luie dag van de dag. We werden wakker met een heerlijk, gezond en voedzaam ontbijtje en dat was absoluut fantastisch (zie hierboven). Het is havermoutpap gemaakt met slechts een beetje water. Met fruit, noten, honing en kaneel is dit meteen een heerlijk ontbijt. Zonder toevoegingen is het niet aan te raden, haha.

Deze zondag sloeg ik eindelijk aan het monteren, schreef ik artikelen en lag ik gewoon lekker in bed te genieten van The Americans. 

Tot over twee weekjes!

2 thoughts on “Anna’s Diary #5 | stage, kapper & grote schoonmaak | Chapter2.nl

Geef een reactie

