Een planning maken met stickers en washi tape | Back to school

De vakantie is voorbij gevlogen en de scholen beginnen bijna weer. Hoewel ik er liever niet aan denk en het liefst nog wat dagen in de zon blijf liggen, vind ik het aan de ene kant ook heel erg leuk. Ik heb school altijd leuk gevonden en ging er bijna nooit met tegenzin naar toe. En hoewel ik nu eigenlijk geen colleges meer heb, (ik loop vanaf september fulltime stage) deel ik graag met jullie hoe je een planning maakt met stickers en washi tape. Want een planning is altijd handig, of je nu weer naar school gaat, stage gaat lopen of aan het werk moet. 

Een planning maken met stickers en washi tape is hartstikke populair de laatste tijd. Anna en ik doen vrolijk mee met deze hype. Niet alleen omdat het handig is om een planning te maken, ook omdat het onwijs leuk is om te doen en het je planning stukken vrolijker maakt. Want laten we eerlijk zijn, van een wit papiertje waar je met je pen opschrijft wat je de komende week moet doen, daar wordt niemand vrolijk van. Pak daarom je washi tape er bij (of koop leuke varianten bij Hema of Action), haal je stickervellen uit de kast en leg alles op je bureau. Wat pennen er bij, en je bent klaar om een mooie planning te maken.

Planning Washi (1)

Wat heb je nodig?
– Notitieboekje
– Washitape
– Markers/gekleurde stiften/pennen
– Stickers

De spullen die ik gebruik om een mooie planning te maken

Notitieboekje (HEMA)

notitieboekje hema let's take a note

Gekleurde markers & pen (HEMA)

hema markers pennen

Stickers (Sostrene Grene – Zit momenteel alleen in Groningen, komt binnenkort in Zwolle, Amsterdam en Den Haag)

stickers sostrene grene

Btw: de stickers van Sostrene Grene zijn heel leuk en mega goedkoop. Voor een pakje met tien velletjes betaalde ik 0,72 cent. Je krijgt dan tien velletjes met de hartjes of tien met de sterretjes. De gele rondjes zijn iets duurder, namelijk 1,06. Maar dat is nog heel cheap 😉

Mini-bladwijzers & washi tape (HEMA)

Planning Washi (6)

 

Je hoeft natuurlijk niet precies dezelfde dingen te gebruiken, maar dit is wat ik het liefst gebruik als ik een planning maak. Pak gewoon de washi tape, stickers en kleuren stiften er bij die jij mooi vindt en let’s get started.

Hoe maak je een planning? 
– Schrijf eerst op een kladblaadje wat je allemaal moet doen. Vooral als het veel is en je door de bomen het bos niet meer ziet is dit de manier om te beginnen.
– Deel de dingen die je allemaal in je planning wilt zetten in op categorieen. Als je een planning voor school maakt schrijf je alles wat je voor Nederlands moet doen onder het kopje ‘Nederlands’ en ga zo maar door.
– Schrijf op het kladblaadje wanneer de taken klaar moeten zijn. Even weer een voorbeeld als het om een schoolplanning gaat: maandag leer je hoofdstuk 1 van maatschappijleer, dinsdag hoofdstuk 2 etc. Zo weet je wanneer je wat moet doen en dat geeft rust in je hoofd.
– Klaar met je kladblaadje en is alles al wat helderder in je hoofd? Tijd voor het echte werk: de definitieve planning. Pak een pen en schrijf je taken per dag op. Maak vakjes waarin je kunt afvinken dat je het hebt afgerond, houdt extra schrijfruimte over en zorg er vooral voor dat het overzichtelijk blijft (dat is tenslotte het doel van een planning maken).
– Planning overzichtelijk gemaakt? Nu komt het leukste deel: versieren! Pak washi tape, stickers en markers en maak het zo leuk en vrolijk als je zelf wilt. Ik vind het leuk om dingen te onderstrepen met verschillende kleuren markeerstift, een beetje washi tape te gebruiken aan de bovenkant van het blad en soms nog stickers (de hartjesstickers vooral) op te plakken.

Het resultaat van mijn (blog)planning!

Planning Washi (8)

Planning Washi (9)

How cute? Ik houd mijn planning graag kleurrijk maar zonder dat het rommelig wordt.

Planning Washi (10)

Een bladwijzer met de planning die je op dat moment gebruikt is heel handig. Ik plakte een groene aan de onderkant van mijn gemaakte planning. Rechts zie je nog een andere gele bladwijzer uitsteken waar ik iets anders heb opgeschreven 🙂

Zo makkelijk is het dus eigenlijk, een mooie planning maken met stickers en washi tape. Het belangrijkste is dat je weet wat je op wilt schrijven (een kladblaadje is daarom zeker geen overbodige luxe) en dat je het overzichtelijk houdt voor jezelf. Je kan best allerlei kleuren washitape gebruiken, maar zorg dat de basis goed is, zodat het niet een chaotische planning wordt.

Ik hoop dat jullie wat aan mijn tips hebben gehad en nu ook zin hebben om een planning te maken. Tot de volgende blogpost!

3 thoughts on “Een planning maken met stickers en washi tape | Back to school

  1. Pingback: 50 dingen die je kunt doen in de herfst | Chapter 2

Geef een reactie

