Lieve Anna #6 | Ik woon op kamers

Elke week schrijven we een digitale brief aan elkaar, deze week: een brief van Paula aan Anna.

Lieve Anna,

Ik woon op mezelf, op kamers. Oh my god. Ik weet niet hoe het ging bij jou toen je voor het eerst op kamers ging wonen in Groningen, maar bij mij voelt het tot nu toe heel erg onwerkelijk. Zo onwerkelijk als wakker worden uit een droom die heel erg lijkt op de werkelijkheid. Maar het is allemaal echt waar, je leest het hier zwart op wit, ik schrijf het hier op: ik woon op kamers in Utrecht. En ik geloof het nog steeds niet helemaal, ondanks dat ik er al twee nachtjes heb geslapen.

Eigenlijk heb ik met jou niet zo gepraat over op kamers gaan. Tenminste, niet heel erg uitgebreid. En nu wil ik je het liefst alles vragen. Hoe kan jij zo goed koken, bijvoorbeeld (ik ben jaloers op je recepten die je hier post, serieus waar), en welke kookboeken raadt je me aan? Zijn er nog ultieme tips voor op jezelf wonen? En hoe regel je met huisgenoten wie de badkamer ’s ochtends kan gebruiken? Zoveel vragen. Je moet me nodig je tips en tricks geven. Lezeressen die al op zichzelf wonen mogen dat ook best doen in de comments. Want ik weet best veel, maar lang niet alles over uit huis gaan. Hoe bedenk je elke avond wat je gaat eten? Wat zijn leuke dingen om te doen met huisgenoten? Wat doe je als iemand zich niet aan een schoonmaak rooster houdt? Praat me bij.

lieveanna6header
Ondanks al die vragen denk ik dat het wel goed gaat komen. Ik google wel een beetje als ik er niet uit kom en wacht op de antwoorden van je (van iemand die al even op zichzelf woont tips krijgen lijkt me toch wel fijn). En volgens mij komt het met koken ook wel goed. Kookboeken voor studenten zijn er in overvloed en anders is er altijd nog de app van Albert Heijn of een van de miljoenen foodblogs. En als mijn kookskills echt een drama zijn dan kom ik wel bij jou langs (of jij bij mij) en maken we samen pasta. Deal? 馃槈

Liefs,

Paula

Bron foto’s: unsplash.com

3 thoughts on “Lieve Anna #6 | Ik woon op kamers

Geef een reactie

